„Valódi" összefogás – Minden ellenzéki javaslatra nemet mondott a Tisztelt Ház

Elődjéhez hasonlóan az új miniszterelnök is nagy ívű szónoklatokat tart az összefogás szükségességéről hétről hétre a Tisztelt Házban. Minden alkalommal hosszasan megtapsolják az MSZP-SZDSZ padsoraiban, majd sorra leszavazzák az ellenzéki indítványokat. A néhai MDF fele nem szavaz...

Köznapi ember nem nagyon érti, értheti!  Még a Medgyessy-kormány legelején, (2006.06.16.) terjesztette a Tisztelt Ház elé dr. Salamon László, dr. Rubovszky György, (KDNP), dr. Répássy Róbert (Fidesz) indítványát, mondván: „A rendszerváltás óta eltelt évek demokratikus parlamenti működésének elemzése folyamatosan napirendjén tartotta egy hatékonyabb és egyben kisebb létszámú Országgyűlés létrehozása. A jelenlegi képviselői létszám rontja a képviselői munka hatékonyságát, lassítja és drágítja a törvényhozást, továbbá aránytalanul magas más országokhoz képest is.” A javaslat szorgalmazza, szorgalmazta: 
 

Az Országgyűlés a 71 . § (3) bekezdése szerinti törvény alapján megválasztott,legfeljebb kétszáz képviselőből áll. A Kormány 2007. április 30-ig gondoskodjon az e törvény végrehajtásához szükséges törvényjavaslat Országgyűlés elé terjesztéséről.

 
Az országgyűlés MSZP–SZDSZ duója hatvanháromszor (!) utasította el – még azt is, hogy egyáltalán tárgyaljanak róla. A Gyurcsány-kormány utolsó napjaiban azonban mindha változott volna a világ!  Draskovics Tibor, igazságügyi és rendészeti miniszter a kormány színiben sajátjaként kétszer is beterjesztette a „mindössze” 200 képviselőt szorgalmazó indítványát. Azóta pártja-béliek kétszer leszavazták. Tegnap fordult a világ: a Fidesz–KDNP (!) javasolta, hogy vegyék naprendre a Bajnai-kormány miniszterének indítványát! Hangsúlyozván:  
 

„Elviekben valamennyi parlamenti párt egyetért a képviselői létszám csökkentésével . A javaslat az Alkotmányban kívánja meghatározni a képvisel ők legmagasabb létszámát, ennek megfelelően új választási törvény megalkotása szükséges.”

 
Nos, kérdezte volt a Ház szocialista elnök asszonya, (Szili Katalin): kiegészítik-e az ülés napirendjét e javaslat vitájával? – És megállapította: 195 nem, 151 ellenében az Országgyűlés többsége elutasította. A Nagy és Kis testvér (MSZP és SZDSZ) egységesen voksolt. A függetlenek közül nyolcan (Almássy Kornél, Dávid Ibolya, Dragon Pál, Herényi Károly, Katona Kálmán, Lengyel Zoltán, Vas János) sem így, sem úgy nem szavazott.  
 
+
 
Hetedik alkalommal száműzték az Országgyűlés napirendjéről Bagi Béla (Fidesz) javaslatát, mely a szabálysértésekről szóló 1999. évi LXIX. törvényt kívánta módosítani.  
 

Sajnálatos módon egyre gyakrabban tapasztalható a piacokon, vásárokon és a sportpályákon olyan magatartás, amely nem csupán a közrendet és közbiztonságot veszélyezteti, hanem korlátozza a verseny szabadságát és sérti a fogyasztók érdekeit is. Szükséges országosan egységes szabályozást alkotni és törvényi szinten megteremteni a fogyasztók érdekeit korlátozó, illetve a közrend és közbiztonság sérelmével járó magatartások szankcionálhatóságát. Fontos lenne egységesen biztosítani a kitiltás lehetőségét is, tekintettel arra a gyakorlati tapasztalatra, hogy a kirótt pénzbírság nem alkalmas a megelőzésre. „A kitiltás legrövidebb időtartama hat hónap, leghosszabb időtartama pedig két év.”

 
Az indítványt ezúttal 149 igen, 191 nem kísérte. Két bátor szocialista képviselő is (Balogh József, Göndör István pártjától ellentétesen szavazott. A Függetlenek közül Dávid Ibolya, Dragon Pál, Herényi Károly, Katona Kálmán, Lengyel Zoltán, Vas János semmilyen gombot nem nyomott. 
 
+
 
A mezőgazdasági, agrár-vidékfejlesztési, valamint halászati támogatásokhoz és egyéb intézkedésekhez kapcsolódó eljárás egyes kérdéseiről szóló 2007. évi XVII. törvény módosítását kezdeményezte Font Sándor (Fidesz). Hatodszor futtatták zátonyra. 
 

A törvény életbelépése óta eltelt időszak alatt nagyon sok olyan támogatással kapcsolatos vitás ügy keletkezett, melynek során az ellenőrzést úgy folytatták le, hogy az ügyfél nem volt jelen, illetve az ellenőrzés tényéről nem is értesült. Ennek következtében az ellenőrzést végző hibás vagy téves információk és adatok alapján is hoztak hibás határozatokat, melyek értelemszerűen jogvitába torkolltak Mindez elkerülhető lett volna, ha az ügyfél jelen van és a pontos tájékoztatást megadja. „Természetesen” arra is figyelemmel van a javaslat, hogy az ügyfél távolmaradása, esetleges obstrukciója az ellenőrzést és az ebből fakadó eljárást ne akadályozhassa meg. Szükség van továbbá arra is, hogy az ügyfél jelenléte nélkül elvégezhető ellenőrzésekről, illetve eljárásokról (pl. távérzékelés, műholdas felvétel) is értesüljön az érintett, ezáltal számára biztosítva legyen a jogorvoslat lehetősége is, melynek kiindulópontja kötelezően az elvégzett helyszíni ellenőrzés.

 
167 igen  nem mellett, 181 nem kíséretében búcsúztatták. Az SZDSZ-ből öten kikerülték a választ, nem szavaztak (Horn Gábor, Kóka János, Kovács Kálmán Kuncze Gábor, Eörsi Mátyás). A függetlenek közül heten (Csáky András, Csapody Miklós, Császár Antal, Gyenesei István, Hock Zoltán, Pettkó András, Tóth András) nyomtak igen gombot.  A KDNP és a Fidesz frakció egységesen voksolt, – ám ez kevésnek bizonyult. 
 
+
 
A környezetvédelmi termékdíjról, továbbá egyes termékek környezetvédelmi termékdíjáról szóló 1995. évi LVI. törvényt kívánja módosítani Font Sándor, és Kerényi János önálló indítványa.
 

A jelenleg hatályos termékdíj-szabályozás lehetetlen helyzetbe hozta a magyar kisvállalkozásokat. A szabályozás átláthatatlansága, bonyolultsága miatt ki vannak szolgáltatva. Jellemzően a legtöbben nem is tudják, hogy termékdíj-kötelezettség alá esnek. Lényegében minden magyar kis és középvállalkozó, akinek elsősorban nem is a termékdíj fizetési kötelezettség, hanem elsősorban az elviselhetetlenül bonyolult, megterhelő adminisztrációs rendszer okoz nehézségelvet. A törvénymódosítás ezeket a dilemmákat kívánja kiszűrni.

 
Másodszor bukott el, 168 nem, 180 nem ellenében, 1 tartózkodás (Orosz Sándor, MSZP) kíséretében. A függetlenek közül, közül Dávid Ibolya, Dragon Pál, Herényi Károly, Katona Kálmán, Karsai Péter, Lengyel Zoltán, Vas János hezitált, nem szavazott.   
 
+
 
Elbukott az állami vállalatok vezetőinek elfogadhatatlanul magas fizetésének jelentős csökkentéséről szóló országgyűlési határozati javaslat is, (Balsai István, Répássy Róbert (Fidesz) képviselők önálló indítványa). 
 

Az elmúlt hét év szocialista-szabaddemokrata kormányzásának következtében Magyarország a közép-európai régió éllovasából a kontinens sereghajtójává vált: az államadósság fojtogat, sorra zárnak be az üzemek, emberek tízezrei válnak munkanélkülivé, családok százezreinek jövője válik bizonytalanná. Az új MSZP-SZDSZ koalíció és annak miniszterelnöke most az MSZP programjának végrehajtására készül, amely tele van brutális megszorításokkal, és amely így tarthatatlan helyzetbe fogja hozni a magyar emberek jelentős részét, különösen azokat, akik már most is a legkiszolgáltatottabbak. Miközben az emberek egyre nehezebb helyzetbe kerülnek, miközben újabb és újabb megszorításokkal veszi el tőlük a kormány a pénzt, kiderült, hogy egyes állami vállalatok vezetői arcátlanul magas fizetést, sokmillió forintnyi közpénzt tehetnek zsebre havonta. Ez egy nyilvánvalóan elfogadhatatlan és méltatlan helyzet. Elfogadhatatlan, hogy a Magyar Fejlesztési Bank vezérigazgatója 78,9 millió forintot, a Magyar Államvasutak Zrt. vezérigazgatója 78,6 millió forintot, a Magyar Export-Import Bank Zrt. vezérigazgatója 78,2 millió forintot, a Szerencsejáték Zrt. vezérigazgatója 55,9 millió forintot, a Kopint-Datorg vezérigazgatója 44,3 millió forintot, a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. vezérigazgatója 42 millió forintot, a Magyar Posta Zrt. vezérigazgatója 34 millió forintot, az Magyar Villamos Művek Zrt. vezérigazgatója pedig 33 millió forintot tehet zsebre évente az adófizetők pénzéből.

1. Mindezek alapján az Országgyűlés felszólítja a kormányt, hogy a részvényesi jogok gyakorlójaként haladéktalanul tegyen lépéseket az elfogadhatatlan helyzet rendezése, vagyis a kizárólagos állami tulajdonú vagy többségi állami részesedésű zártkörűen működő részvénytársaságok ügyvezetését ellátó vezető tisztségviselők fizetésének jelentős csökkentése, és a valós helyzethez valamint a valós teljesítményhez igazítása érdekében!

2. Az Országgyűlés egyúttal felszólítja a kormányt, hogy vizsgálja ki: hogyan fordulhatott elő, hogy az állami vállalatok eltitkolták vezetőik fizetését, valamint megvalósult-e jogsértés a fizetések eltitkolása során? A vizsgálat terjedjen ki a közérdekű adatok eltitkolásáért viselt személyi felel ősség megállapítására is!

 
156 igennel szemben, 192 nem, 3 tartózkodás képezte a „gáncsot”.  A KDNP és Fidesz egységesen támogatta. Az MSZP-ben ketten szavaztak, pártjukkal ellentétesen, igennel, (Arató Gergely, Garai István Levente), Hárs Gábor pedig tartózkodni „merészkedett.” Az SZDSZ: 14 nemmel igazolta hűségét, öten vsziszont nem voksoltak, (Horn Gábor, Kóka János, Kuncze Gábor, Eörsi Mátyás, Kovács Kálmán). A függetlenek közül hatan támogatták, ketten tartózkodtak (Császár Antal, Gyenesei István), heten pedig, „lebegő álláspontot képviselve” nem szavaztak, (Dávid Ibolya, Dragon Pál, Herényi Károly, Katona Kálmán, Karsai Péter, Lengyel Zoltán, Vas János). 
 
+
 
A 2009 évi törvény a bírósági végrehajtásról szóló 1994. évi LIII. törvény módosítását szorgalmazta volna Szatmári Kristóf (Fidesz). Előzménye: az Alkotmánybíróság megsemmisítette (31/2007. (V. 30.) határozat) az önkormányzatok elővásárlási jogára vonatkozó rendelkezéseit, mert „a települési önkormányzat számára biztosított többletjogosítványok alkotmányos indoka nem állapítható meg és a megkülönböztetésnek tárgyilagos mérlegelés szerint ésszerű indoka nincs, ezért sérti az Alkotmány 70/A . §-ában szabályozott jogegyenlőség követelményét.” Az Alkotmánybíróság határozata azt is kimondja ugyanakkor, hogy „a települési önkormányzat szociális funkciójával összefüggésben – a lakásmaffia áldozatainak védelme, szociális biztonságuk megteremtése megfelelő alkotmányos indoka lehet annak, hogy az ingatlan – végrehajtás során – a cél megvalósításához szükséges mértékben – az önkormányzatok speciális jogokkal rendelkezzenek.” Az indítványozó (Szatmári Kristóf, Fidesz) szükségesnek tartja:
 

Az ingatlan-végrehajtás során a végrehajtás alá vont lakóingatlanra az ingatlan fekvése szerint illetékes települési önkormányzatot elővásárlási jog illesse meg. A települési önkormányzat az elővásárlási joggal megszerzett ingatlant a szerzéstől számított három évig kizárólag a lakások és helyiségek bérletére, valamint az elidegenítésűkre vonatkozó egyes szabályokról szóló 1993. évi LXXVIII.  törvény rendelkezési szerint, mint önkormányzati bérlakást hasznosíthatja.

 
169 igen, 180 nem, 1 tartózkodás (Hock Zoltán, független) fémjelezte. A Fidesz–KDNP egységesen, támogatta. Kevés volt! Az SZDSZ-ből senki, a független közül heten voksoltak érte, mellette, (Almássy Kornél, Csáky András, Csapody Miklós, Császár Antal, Gyenesei István, Pettkó András, Tóth András). 
 
+
 
Az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. törvény módosításáról szóló törvényjavaslat is elutasítatott. (Balog Zoltán, Orbán Viktor, Varga Mihály, Hörcsik Richárd (Fidesz) képviselők önálló indítványa.) A Javaslat célja, hogy a közcélú adományok utáni áfa-fizetési kötelezettséget megszűntesse. Indoklása: 
 

Az egyházak, a karitatív és egyéb civil szervezetek szociális, a társadalom legrászorultabbjainak megélhetését a mindennapokban segítő tevékenységének egyik alappillérét jelentik a jó szándékú, jellegűktől függően valamilyen természetbeni segítséget nyújtani tudó vállalkozásoktól származó adományok. Az ilyen önzetlen felajánlásokat, a hiányos állami szociális támogatást pótló, segítő szándékot, a közösség felé irányuló szolgálatot az államnak is támogatnia kell. Korábban a közcélú adomány nem tartozott az áfa-törvény szerinti termékértékesítés körébe, így nem keletkeztetett áfa-fizetési kötelezettséget sem. Az új áfa-törvény azonban megváltoztatta ezt a szabályozást és a közcélú adományokat is áfa-körbe sorolta. Ez a rendelkezés megtette hatását és jelentősen visszaeset az adományozások száma, anyagi értéke. Az adományokból részben saját magukat fenntartó, részben azok révén másoknak segít ő egyházak, egyházi szervezetek, intézmények, karitatív és egyéb civil szervezetek anyagi forrásai megcsappantak a törvénymódosítás korlátozó hatása révén. Az államnak alapvető érdeke, hogy támogassa azt, aki önzetlenül jót tesz, aki szolgálatot vállal a kiszolgáltatott, rászoruló emberek érdekében. E támogatás egyik természetes lehetősége, hogy az állam ne korlátozza az adományozást, ne adóztassa meg az adományokat.

 
Menetrendszerűen leszavazták: 172 igen, 194 nem, 4 tartózkodás. Csendes vigasz a Fidesz-KDNP számára, hogy két kormánypárti képviselő (Csontos János. Gy. Németh Erzsébet), és ezúttal a hetek óta nem szavazó Dávid Ibolya (MDF) is az ellenzék mellett tette le voksát 
 
Bartha Szabó József 
Fogadj örökbeegy keresztet!

Országos akciónk célja az utak mentén, a települések közterületein álló keresztek megmentése, felújítása és állaguk megóvása az utókor számára.

Ha Ön is szeretne részt venni az akcióban, az alábbi gombra kattintva tájékozódhat a Fogadj örökbe egy keresztet! program részleteiről!

Hosszúhetény
Hernádkércs
Bárdudvarnok
Sopron
Sopron
Sopron
Kisirtáspuszta
Magyarszerdahely külterület
Felsőörs
Lőrinci
Újnéppuszta külterület

Kérdése van? Írjon nekünk!

Kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot!
Küldjön üzenetet munkatársainknak az alábbi lehetőségre kattintva!
Készséggel állunk rendelkezésére!