Tengernyi mulasztás

A 321 törvény, törvényjavaslat született a ciklus kezdete óta a Tisztelt Házban. A kormánypártok nem aggályoskodtak, kétharmados törvényeket is „felvezettek” felesen, így aztán nem csoda, hogy sorra buktak el részben, vagy egészben az alkotmányosság próbáján - a Taláros Testület jóvoltából. Az Országgyűlés mulasztásai is szembetűnően gyarapodtak.

2006

2007

2008

ÖSSZESEN

új törvény

törvényjavaslat

új törvény

törvényjavaslat

új törvény

törvényjavaslat

321 

44

42

73

11

27

24

86

184

51

A köztársasági elnök aggályai

Sólyom László köztársasági elnök, aggályosnak tartva, az Országgyűlés által már elfogadott hét törvényt előzetes normakontrollra küldte az Alkotmánybíróságnak.

„A tisztességtelen piaci magatartás és a versenykorlátozás tilalmáról szóló 1996. évi LVII. Törvény módosítását” 364 igennel, ellenszavazat és tartózkodás nélkül fogadta el az Országgyűlés, (2008.06.02.).  Benyújtotta a kormány, (igazságügyi és rendészeti miniszter, 2008.05.05.). A köztársasági elnök előzetes normakontrollt kérve elküldte az Alkotmánybíróságnak, (2008.06.24.). A Taláros Testület döntésére vár.

„A Büntető Törvénykönyvről szóló 1978. évi IV. törvény módosítását” 174 igen, 127 ellenében, 11 tartózkodással fogadta el a T. Ház, (2008.02.18.). Benyújtotta: dr. Bárándy Gergely, dr. Avarkeszi Dezső, dr. Csákabonyi Balázs, dr. Suchman Tamás, dr. Szabó Zoltán, Arató Gergely, (2007.04.16.). A köztársasági elnök előzetes normakontrollt kérve elküldte az Alkotmánybíróságnak, (2008.02.29.). A Taláros Testület  részben alkotmányellenesnek nyilvánította,  (95/2008. AB határozat, 2008.07.03.). Parlamenti korrigálásra vár.

„A Polgári Törvénykönyvről szóló 1959. évi IV. törvény módosításáról” szóló határozatot 184 igen, 131 nem ellenében, 11 tartózkodással fogadta el a T. Ház, (2007.10.29.). Benyújtotta a kormány, (igazságügyi és rendészeti miniszter, 2007.09.14.). A köztársasági elnök előzetes normakontrollt kérve elküldte az Alkotmánybíróságnak, (2007.11.13.) A Taláros Testület megállapította:  alkotmányellenes passzusokat tartalmaz, (96/2008. AB határozat, 2008.07.03). Záróvitára vár.

„Az ágazati párbeszéd bizottságokról és a középszintű szociális párbeszéd egyes kérdéseiről” szóló törvényjavaslatot 211 igen, 135 ellenében, tartózkodás nélkül fogadta el a T. Ház, (2006.12.11.). Benyújtotta a kormány (szociális és munkaügyi miniszter, 2006.11.10.). A köztársasági elnök előzetes normakontrollt kérve elküldte az Alkotmánybíróságnak, (2006.12.28.). A Taláros Testület döntésére vár.

„Az Országos Érdekegyeztető Tanácsról” szóló törvényjavaslatot 338 igen, 2 nem ellenében, tartózkodás nélkül fogadta el a T. Ház, (2006.12.11.). A köztársasági elnök, aggályosnak találva, előzetes normakontrollt kérve elküldte az Alkotmánybíróságnak, (2006.12.28.). A Taláros Testület döntésére vár.

 „A felsőoktatásról szóló 2005. évi CXXXIX. törvény módosítását”  194 igen 156 ellenében fogadta el a T. Ház, (2006.07.24.). Benyújtotta a kormány, (oktatási és kulturális miniszter, 2006.06.28.).  A köztársasági elnök előzetes normakontrollt kérve elküldte az Alkotmánybíróságnak, (2006.08.03.).A Taláros Testület megállapította: a törvény 2.  § (1) bekezdése alkotmányellenes, (39/2006./ AB határozat, 2006.09.27.). Az Országgyűlés, esztendő múlva (2007.10.09), korrigálta, amit korrigált, és 189 igen, 12 nem ellenére, 1 tartózkodás mellett megszavazta az „új”  változatot.

„Az Európai Unió Unió, valamint az Izlandi Köztársaság és a Norvég Királyság között az Európai Unió tagállamai, valamint Izland és Norvégia közötti átadási eljárásról szóló Megállapodás kihirdetéséről” szóló törvényjavaslatot 189 igen, 122 nem ellenében, 1 tartózkodással fogadta el a T. Ház, (2007.06.11.) Benyújtotta a kormány,(igazságügyi és rendészeti miniszter, 2007.05.25.). A köztársasági elnök előzetes normakontrollt kérve elküldte az Alkotmánybíróságnak, (2007.06.27.). A Taláros Testület határozata közölte: „a törvény 3. §-ban foglalt Megállapodás 3. cikkének  (2) bekezdése, 3. cikkének (3) bekezdése, és a törvény 4. §-a a Megállapodás 3. cikk (4) bekezdéséhez tett nyilatkozatot megállapító részében alkotmányellenes”, (32/2008. AB határozat, 2008.03.12.). Az Országgyűlésre vár a föladat, hogy a kifogásolt passzusokat módosítsa.

Alkotmányellenesnek minősítve

Persze nem csak a köztársasági elnöknek szúrt szemet törvényeink számos anomáliája, - szakmai, civil szervezetek, fórumok, kételkedő állampolgárok serege támadta meg az Országgyűlés által már szentesített törvényeket. Nem eredménytelenül!

A kormány, a költségvetést bevételének duzzasztása szándékából a házipénztáradóról szóló 2006. évi LX. Törvény segítségével 20 százalék mértékű különadóval kívánta súlytani a vállalkozókat, 2007. január elsejétől. Az Alkotmánybíróság megsemmisítette, (61/2006. AB határozat, 2006.11.15), így nem lépett hatályba.  

Az Alkotmánybíróság megsemmisítette a közszférában foglalkoztatottak jogviszonyáról szóló törvények módosításáról intézkedő 2006. évi LXXII. törvény 3. § (1) bekezdésének a fegyveres szervek hivatásos állományú tagjainak szolgálati viszonyáról szóló 1996. évi XLIII. törvény 56. § (1) bekezdés c) pontját módosító szövegrészét, (68/2006. AB határozat, 2006.12.06).  

A közoktatásról szóló 1993. évi LXXIX. törvény módosításáról intézkedő 2006. évi LXXI. törvény (20) bekezdésével megállapított 1. számú melléklete harmadik része, II/6. pontjában "a tanítási időkeret teljesítésébe a II/18. pont alapján egyéni foglalkozás, szabadidős foglalkozás, tanórán kívüli foglalkozás megtartására elrendelt többlettanításból be kell számítani az egy tanítási héten a 2 órát meghaladó többlettanítási órát." szövegrész alkotmányellenes, (69/2006. AB határozat, 2006.12.06.).  

A közszférában foglalkoztatottak jogviszonyáról szóló törvények módosításáról intézkedő 2006. évi LXXII. törvény 3.  § (1) bekezdésének a fegyveres szervek hivatásos állományú tagjainak szolgálati viszonyáról szóló 1996. évi XLIII. törvény 56.  § (1) bekezdés c) pontját módosító szövegrészét az AB megsemmisítette, (68/2006. AB határozat, 2006.12.06). 

A társasági adóról és osztalékadóról szóló 1996. évi LXXXI. törvény 6.  § (5)-(9) bekezdései, valamint az egyes pénzügyi tárgyú törvények módosításáról rendelkező 2006. évi LXI. törvény 225.  § (16) bekezdése alkotmányellenes, (8/2007. AB határozat, 2007.02.28.).

Tengernyi mulasztás

Az Országgyűlésnek, az Alkotmánybíróság határozataiból adódó jogalkotási feladatai szembetűnően gyarapodtak. A legrégibb mulasztás még 1992-ből (!) datálódik. Az elmúlt két esztendőben, azonban különösen kitett a törvényalkotás. Számba véve a Taláros Testület „ajánlásait” látható: vészes mulasztás terheli a Tisztelt Házat, legfőképpen persze a kormányt.

A mulasztásos alkotmánysértés (Alkotmány 68. §) a nemzeti és etnikai kisebbségek képviseletéről szóló szabályozás hiánya miatt.

Határidő: 1992. december 1.

35/1992. (VI.10.) AB. határozat

Az AB határozat előírását az ún. kisebbségi törvény részben teljesítette, a kisebbségek parlamenti képviselete azonban továbbra is megoldatlan. A Miniszterelnöki Hivatal tájékoztatása szerint a kisebbségek parlamenti képviseletére vonatkozó szabályozás vizsgálata folyamatban van. (2007. június 6-án a Miniszterelnöki Hivatal külkapcsolatokért és nemzetpolitikáért felelős szakállamtitkárának kezdeményezésére megalakult - a Szakállamtitkárság mellett szakmai elemző, javaslattevő testületként működő - közjogi munkacsoport. „A munkacsoport 2007. második félévére vonatkozó legfontosabb feladata a parlamenti képviselethez, a kisebbségek kedvezményes mandátumához kapcsolódó alkotmánybírósági határozatok, dokumentumok áttekintése, elemzése, valamint állásfoglalás abban a kérdésben, hogy szükséges-e - a tárgyhoz kapcsolódóan - az Alkotmány módosítása.”  Ígérték, még: „a munkacsoport várhatóan 2007. decemberében dönt a szakállamtitkár felé megfogalmazott javaslatáról...”

Az 1947. évi XVIII. törvénnyel becikkelyezett Párizsi Békeszerződés 29. cikke 3. pontjának végrehajtására szükséges intézkedést meg kell tenni.

Határidő: 1997. június 30.

37/1996. (IX.4.) AB. határozat

A Miniszterelnöki Hivat tájékoztatása szerint a szükséges szabályozás előkészítése folyik, azonban megnyugtató rendezésre csak politikai konszenzus esetén nyílhat lehetőség.

Az Országgyűlés rendes ülésszakai ülésezési rendjének a Házszabályban történő szabályozása.

Határidő: 1999. december 15.

4/1999. (III.31.) AB határozat

A Miniszterelnöki Hivat tájékoztatása szerint az alkotmánybírósági határozatokból adódó feladatokat az Országgyűlés részben rendezte ( 103/2007. – 2007.12.06), a fennmaradó kérdésekben az Alkotmányügyi és Ügyrendi bizottság elnöke által vezetett ötpárti munkacsoport folytatja az előkészítést.

Az Országgyűlés szabályozza törvényben a vizsgálati tevékenység rendjét, valamint a közügyek megvitatásának szabadsága, illetve a személyiséget védő jogok jogorvoslati lehetőségét.

Határidő: 2004. március 31.

50/2003. (XI.05.) AB. Határozat

Az alkotmánybírósági határozatokból adódó feladatokat az Országgyűlés részben rendezte (103/2007. - 2007.12.06),  a fennmaradó kérdésekben az Alkotmányügyi és Ügyrendi bizottság elnöke által vezetett ötpárti munkacsoport folytatja az előkészítést.

Az Országgyűlés rendelkezzen a Csehszlovákiából áttelepített személyek tulajdonjogának elvonása miatt történő kárpótlásról.

Határidő: 2004. június 30.

45/2003. (IX.26.) AB. határozat

Miniszterelnöki Hivatalt tájékoztatása szerint a szükséges szabályozás előkészítése folyik, azonban megnyugtató rendezésre csak politikai konszenzus esetén nyílhat lehetőség.

A Büntető Törvénykönyvről szóló 1978. évi IV. törvény kábítószer-élvezőket segítő gyógyító programok végrehajtásában közreműködők büntetőjogi felelőssége.

Határidő: 2005. május 31.

54/2004. (XII.13.) AB határozat

Az Országgyűlés a 2005. évi XXX. törvény - 1965. évi 4. tvr-el hatályba léptetett Egységes Kábítószer Egyezményt, a 1979. évi 25. tvr-el hatályba léptetett „pszichotróp anyagokról” szóló egyezményt érintően - részben eleget tett a határozat egyes előírásainak. A 2005. évi CLXX. törvény új 65/A. §-sal kiegészítette az 1993. évi III. törvényt a gyógyító, segítő, megelőző programok végrehajtásában közreműködők büntetőjogi felelősségét illetően, és azzal, hogy a törvénybe bekerült az alacsony küszöbű ellátás fogalma. A kérdés a Miniszterelnöki Hivatal valamint az Igazságügyi és rendészeti minisztere szerint rendeződött, - az AB álláspontja szerint azonban nem rendezett a kábítószer élvezőket segítő, megelőző gyógyító programokban közreműködő büntetőjogi felelőssége, továbbá a Btk. 282-283/A. § elkövetési magatartásait és az engedéllyel folytatható tevékenységeket megállapító jogszabályok összehangolása.

Az Alkotmány 2. § (1) bekezdésével ellentétesen az Országgyűlés a foglalkoztatás elősegítéséről és a munkanélküliek ellátásáról szóló, módosított 1991. évi IV. törvényben nem alkotta meg az Országos Érdekegyeztető Tanács szervezetének és működésének szabályait.

Határidő: 2006. március 31.

40/2005. (X. 19.) AB határozat

„Az Országos Érdekegyeztető Tanácsról” szóló törvényjavaslatot 338 igen, 2 nem ellenében, tartózkodás nélkül fogadta el a T. Ház, (2006.12.11.). Sólyom László köztársasági elnök azonban aggályosnak találva, előzetes normakontrollt kérve elküldte az Alkotmánybíróságnak, (2006.12.28.). Azóta a Taláros Testület döntésére vár.

A Házszabályról szóló 46/1994. (IX. 30.) OGY határozat 23. § b) pontjának, 47. § (4) és (6) bekezdésének, valamint 75. § (3) bekezdésének módosításával összefüggésben meg kell határozni a képviselői álláspont lényegének kifejtéséhez szükséges felszólalási idő biztosításának garanciális szabályait.

Határidő: 2006. december 15.

12/2006. (IV. 24.) AB határozat

Az Országgyűlés 2007.12.06.-án hozott határozatának a 47. § (4) és (6) bekezdése eleget tett az AB határozatban foglaltaknak; a 75. § (3) bekezdése tekintetében pedig az Alkotmányügyi és Ügyrendi bizottság elnöke által vezetett ötpárti munkacsoport folytatja az előkészítést.

A természet védelméről szóló 1996. évi LIII. törvénnyel kapcsolatban a természetvédelmi területek védetté nyilvánítása esetén a tulajdonosoknak biztosítani kell az Alkotmány 57. § (5) bekezdésével összhangban álló jogorvoslati lehetőséget.

Határidő: 2007. március 31.

33/2006. (VII. 13.) AB határozat

 

A Miniszterelnöki Hivatal tájékoztatása szerint az AB határozat ügyében a környezetvédelmi és vízügyi miniszter levélben kereste meg az Alkotmánybíróság elnökét, jogértelmezést kérve. A tárca álláspontja szerint ugyanis „az Alkotmány 57. §-ának (5) bekezdése a természetvédelmi területek védett területté nyilvánítása tekintetében nem keletkeztet olyan jogalkotási kötelezettséget, amellyel ezen eljárásokban a jogorvoslatot biztosítani kellene, hiszen a védetté nyilvánítást követően az érintettek az Alkotmánybíróságról szóló 1989. évi XXXII. törvény 1. §-ának b) pontja szerint utólagos normakontrollt kérhetnek.”

Az Alkotmánybíróság megállapítja, hogy az Alkotmány 71. § (1) bekezdésében foglalt egyenlő választójog alapelvéből következő alkotmányos követelmény, hogy az egyéni választókerületekben a választásra jogosultak száma a lehető legkisebb mértékben térjen el egymástól.

Határidő: 2007. június 30.

22/2005. (VI. 17.) AB. határozat, - lásd még: 47/2006. (X.5.) AB határozat

A választással összefüggő törvénymódosításokról szóló törvényjavaslat benyújtása a Kormány 2007. II. félévi törvényalkotási programjának függelékében szerepelt.. A választókerületek arányosításával kapcsolatban az Országgyűlés elnökének vezetésével ötpárti egyeztetések kezdődtek, az előkészületek jelenleg a tárcánál folynak.

A szabálysértésekről szóló 1999. évi LXIX. Törvény 77. §-ában nem biztosított a szabálysértési őrizet jogorvoslati garanciája.

Határidő: 2007. december 31.

3/2007. (II. 13.) AB határozat

A Miniszterelnöki Hivatal tájékoztatása szerint a szükséges szabályozás előkészítése folyamatban van.

Alkotmányellenes helyzet keletkezett azáltal, hogy az egészségügyi és a hozzájuk kapcsolódó személyes adatok kezeléséről és védelméről szóló 1997. évi XLVII. törvény, valamint a kötelező egészségbiztosítás ellátásairól szóló 1997. évi LXXXIII. törvény az ellátásszervezők által történő adatkezelésre vonatkozó tájékoztatással összefüggésben a törvényhozó nem alkotta meg azokat az eljárási szabályokat, amelyek biztosítják, hogy az érintett adatai kezelésének megtiltásáról megelőzően nyilatkozhasson.

Határidő: 2007. december 31.

36/2007. (VI. 6.) AB határozat

A Miniszterelnöki Hivatal tájékoztatása szerint a szükséges szabályozás előkészítése folyamatban van.

A társadalombiztosítás ellátásaira és a magánnyugdíjra jogosultakról, valamint e szolgáltatások fedezetéről szóló 1997. évi LXXX. törvény 29. § (7) bekezdése mulasztásban megnyilvánuló alkotmányellenességet idézett elő, mert nem biztosította a kezdő egyéni vállalkozók számára a törvényben meghatározott társadalombiztosítási járulékfizetési alapok közötti választás lehetőségét.

Határidő: 2007. december 31.

42/2007. (VI. 20.) AB határozat

A Miniszterelnöki Hivatal tájékoztatása szerint a szükséges szabályozás előkészítése folyamatban van.

Az AB a köztársasági elnöknek az Alkotmány 30/A. § (1) bekezdés j) pontjában szabályozott kitüntetés-adományozási és -viselésének engedélyezési jogával kapcsolatosan részletes állásfoglalást adott. Szabályozási kötelezettség terheli az Országgyűlést, hogy az előterjesztő milyen határidőig köteles megküldeni az előterjesztést a köztársasági elnöknek, és ő milyen határidőn belül köteles nyilatkozni az esetleges kifogásáról és annak indokairól.

Határidő: 2007. december 31.

47/2007. (VII. 3.) AB határozat

 

A Miniszterelnöki Hivatal tájékoztatása szerint a szükséges szabályozás előkészítése folyamatban van.

Az egészségügyről szóló 1997. évi CLIV. törvény 58. §-ának (4) bekezdése alkotmányellenes, mert nem biztosítja a hatékony jogorvoslati eszközt a kötelező védőoltás alóli mentesítés megtagadásával szemben.

Határidő: 2008. március 31.

39/2007. (VI. 20.) AB határozat

A Miniszterelnöki Hivatal tájékoztatása szerint a szükséges szabályozás előkészítése folyamatban van.

Az országos népszavazásról és népi kezdeményezésről szóló 1998. évi III. törvény nem szabályozta a versengő népszavazási kezdeményezések körét.

Határidő: 2008. március 31.

100/2007. (XII. 6.) AB határozat

A Miniszterelnöki Hivatal tájékoztatása szerint a szükséges szabályozás előkészítése folyamatban van.

A helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény 98. § (1) bekezdésének első mondata alkotmányellenes, és ezért az Alkotmánybíróság a jelzett időponttal megsemmisítette, mivel a regionális közigazgatási hivatalok létrehozása törvényi alapjainak megteremtését kétharmados többséggel elfogadott törvénnyel kellett volna szabályozni.

Határidő: 2008. június 30.

90/2007. (XI.14.) AB határozat

A Miniszterelnöki Hivatal tájékoztatása szerint a szükséges szabályozás előkészítése folyamatban van.

Mulasztásos alkotmánysértés áll fenn, mert a polgári eljárásban az Országgyűlés nem teremtett lehetőséget a tanú személyi adatainak zártan kezelésére, amennyiben az büntető eljárással összefüggő polgári igény érvényesítésére irányult.

Határidő: 2008. június 30.

91/2007. (XI. 22.) AB határozat

A Miniszterelnöki Hivatal tájékoztatása szerint a szükséges szabályozás előkészítése folyamatban van.

Az Országgyűlés mulasztásos alkotmánysértést követett el azzal, hogy nem szabályozta törvényben a helyi önkormányzati képviselők és polgármesterek esküjének szövegét.

Határidő: 2008. június 30.

14/2008. (II. 26.) AB határozat

A Miniszterelnöki Hivatal tájékoztatása szerint a szükséges szabályozás előkészítése folyamatban van.

A Magyar Köztársaság Országgyűlésének Házszabályáról szóló 46/1994. (IX.30.) OGY határozat 132. § (5) bekezdése alkotmányellenes, mert a felsorolt vezető tisztségviselők eskütételi kötelezettségére a Házszabály nem szabályozhat; ez törvényi szintű rendezést igényel.

Határidő: 2008. december 31.

9/2008. (I. 31.) AB határozat

A Miniszterelnöki Hivatal tájékoztatása szerint a szükséges szabályozás előkészítése folyamatban van.

Az Országgyűlés mulasztásos alkotmánysértést követett el azzal, hogy nem alkotott törvényt a hagyatéki eljárás rendjéről.

Határidő: 2008. december 31.

13/2008. (II. 21.) AB határozat

A Miniszterelnöki Hivatal tájékoztatása szerint a szükséges szabályozás előkészítése folyamatban van.

Az Országgyűlés mulasztásos alkotmánysértést követett el azzal, hogy nem szabályozta a magántulajdonú ingatlanok (helységek) életvédelmi létesítményként (óvóhelyként) való kijelölésének szabályait, kritériumait.

Határidő: 2008. december 31.

17/2008. (III. 12.) AB határozat

A Miniszterelnöki Hivatal tájékoztatása szerint a szükséges szabályozás előkészítése folyamatban van.

Megfontolásra visszaküldött törvények

Sólyom László köztársasági elnök hat törvényt küldött vissza megfontolásra az Országgyűlésnek. Ajánlásainak jelentős része nem talált elfogadtatásra, az alkotmányos törvények értelmében azonban, ha tetszik, ha nem, másodjára már kötelező aláírnia őket. Tette volt.  

„Az Egyes törvények mentelmi jogra vonatkozó rendelkezéseinek módosításáról” szóló indítványt 194 igen, 157 nem ellenében, tartózkodás nélkül fogadta el a Tisztelt Ház, 2006.07.24.).  Benyújtotta a kormány, (igazságügyi és rendészeti miniszter, 2006.06.13.). A köztársaság elnöke megfontolásra visszaküldte az Országgyűlésnek, (2006.08.03.). A korrigált változatot 324 igen, 1 nem ellenében, tartózkodás nélkül fogadta el a Tisztelt Ház, (2006.10.30.).

„Az Európai Unió és az Amerikai Egyesült Államok között az utas-nyilvántartási adatállomány (PNR) adatainak a légi fuvarozók általi feldolgozásáról és az Amerikai Egyesült Államok Belbiztonsági Minisztériuma részére történő továbbításáról szóló Megállapodás kihirdetéséről” szóló törvényjavaslatot. Benyújtotta a kormány, (igazságügyi és rendészeti miniszter, 2006.10.20.). 342 igen, 1 nem ellenében, 8 tartózkodás mellett fogadta el a T. Ház, (2006.11.20.). A köztársaság elnöke megfontolásra visszaküldte az Országgyűlésnek, (2006.11.29.). A korrigált változatot 361 igen, 1 nem ellenében, tartózkodás nélkül fogadta el a Tisztelt Ház, (2006.12.18.).

„A települési önkormányzatok többcélú kistérségi társulásáról szóló 2004. évi CVII. törvény módosításáról” szóló indítványt  184 igen, 147 nem ellenében, 2 tartózkodás mellett fogadta el a T. Ház, (2007.06.18.). Benyújtotta a kormány, (önkormányzati és területfejlesztési miniszter, 2007.05.03.). A köztársaság elnöke megfontolásra visszaküldte az Országgyűlésnek, (2007.07.03.). A korrigált változatot 182 igen, 129 nem ellenében, 5 tartózkodás mellett fogadta el a Tisztelt Ház, (2007.09.10.).

„Az állami vagyonról” szóló törvényjavaslatot 194 igen, 142 nem ellenében, 8 tartózkodás mellett fogadta el a T. Ház, (2007.06.25.). Benyújtotta a kormány, (pénzügyminiszter, 2007.05.21.). A köztársaság elnöke megfontolásra visszaküldte az Országgyűlésnek, (2007.07.03.). A korrigált változatot 190 igen, 156 nem ellenében, tartózkodás nélkül fogadta el a Tisztelt Ház, (2007.09.10.).

 „Az egészségbiztosítási pénztárakról és a kötelező egészségbiztosítás természetbeni ellátásai igénybevételének rendjéről” szóló törvényjavaslatot 204 igen, 168 nem ellenében, 1 tartózkodás mellett fogadta el a T. Ház, (2007.12.17.). Benyújtotta a kormány a kormány (egészségügyi miniszter, 2007.10.30.). A köztársaság elnöke megfontolásra visszaküldte az Országgyűlésnek, (2007.12.27.). A korrigált változatot 203 igen, 173 nem ellenében, tartózkodás nélkül fogadta el a Tisztelt Ház, (2008.02.11.).

„A Balaton Kiemelt Üdülőkörzet Területfejlesztési Tervének elfogadásáról és a Balatoni Területrendezési Szabályzat megállapításáról szóló 2000. évi CXII. Törvény módosításáról” szóló javaslatot 341 igen, 23 nem ellenében, 1 tartózkodás mellett fogadta el a T. Ház, (2008.06.09.). Benyújtotta a kormány (önkormányzati és területfejlesztési miniszter, 2008.04.26.). A köztársaság elnöke megfontolásra visszaküldte az Országgyűlésnek, (2008.06.30.). Zárószavazásra vár.

Bartha Szabó József

Fogadj örökbeegy keresztet!

Országos akciónk célja az utak mentén, a települések közterületein álló keresztek megmentése, felújítása és állaguk megóvása az utókor számára.

Ha Ön is szeretne részt venni az akcióban, az alábbi gombra kattintva tájékozódhat a Fogadj örökbe egy keresztet! program részleteiről!

Hosszúhetény
Hernádkércs
Bárdudvarnok
Sopron
Sopron
Sopron
Kisirtáspuszta
Magyarszerdahely külterület
Felsőörs
Lőrinci
Újnéppuszta külterület

Kérdése van? Írjon nekünk!

Kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot!
Küldjön üzenetet munkatársainknak az alábbi lehetőségre kattintva!
Készséggel állunk rendelkezésére!