A P&G nagyra értékeli hazánk adottságait, a dolgozók tehetségét és az infrastruktúrát

kdnp.hu – MTI

Belső lapos

Marek Busch, a Procter & Gamble - Hyginett Kft. vezetője, Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter és Geraldine Huse, a Procter & Gamble közép-európai régió vezérigazgatója (b-j) fát ültet a stratégiai megállapodás aláírása után, az amerikai cég magyarországi működének 25. évfordulója alkalmából rendezett ünnepségen 2016. szeptember 27-én. (MTI Fotó: Máthé Zoltán)

Stratégiai együttműködési megállapodást kötött a kormány kedden a Procter & Gamble (P&G) vállalattal, a dokumentumot a kormány képviseletében Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter írta alá a társaság csömöri gyárában.

A Procter & Gamble a kormánnyal kötött partnerségi szerződésen kívül egy új, 200 millió dolláros beruházással is ünnepli magyarországi jelenlétének 25. évfordulóját. Az ünnepélyes eseményen Szijjártó Péter arra hívta fel a figyelmet, hogy az elmúlt másfél-két esztendőben minden magyar külgazdasági adat rekordot döntött, ez azonban a Procter & Gamble magyarországi teljesítménye nélkül nem történhetett volna meg.     Jelezte azt is, hogy a magyar gazdasági sikerek a külföldi gazdasági szereplők nélkül nem jöhettek volna létre, amiben nagy szerepük van az amerikai vállalatoknak is.

Mára a magyar-amerikai gazdasági együttműködés sikertörténet, és ennek újabb fejezetét írták meg kedden Csömörön – tette hozzá. A miniszter emlékeztetett rá: ma már az amerikai vállalatok hozzák a második legtöbb befektetést Magyarországra, s a tavalyi év volt az első, hogy Magyarország számára az Európai Unión kívül az Amerikai Egyesült Államok volt az első számú exportpiac. Amerikai vállalatok eddig több mint 9 milliárd dollár értékben fektettek be Magyarországon, s az összesen több mint 1650 amerikai vállalat több mint 100 ezer magyar embernek ad munkát.

A most megkötött együttműködési megállapodás kapcsán felidézte: 1991 óta a P&G közép-európai térképén Magyarország a legjelentősebb szereplő. A miniszter kiemelte, hogy beszállítóinak 80 százaléka magyar vállalat. „Ez világosan mutatja, hogy a nagy külföldi vállalatok Magyarországra településéből a magyar kis- és közepes vállalkozások komoly hasznot tudnak húzni."

Szijjártó Péter hangsúlyozta, hogy a stratégiai együttműködési megállapodás kiterjed további beszállítói fejlesztésekre és oktatási együttműködés növelésére. A miniszter közölte: a P&G a kormány 70. stratégiai partnere, akik 163 ezer embernek adnak munkát Magyarországon, az első aláírás óta 13 600 új munkahelyet hoztak létre, 1600 milliárd forintnyi új beruházásról döntöttek és a magyar beszállítóik arányát 68,5 százalékra növelték. Hozzátette: a stratégiai partnerekkel összefogva a magyar gazdaság fejlődése új dimenzióba lép.

„2010-ben azt a célt tűztük ki, hogy mi legyünk Közép-Európa termelési központja, ami sikeres stratégia volt, most pedig úgy módosítjuk célkitűzésünket, hogy mi legyünk az innovációs központ is." Rámutatott: a stratégiai partnerekkel összefogva, a szükséges szabályozási változtatásokat meghozva új dimenzióba léptetik Magyarország gazdasági növekedését, a Made in Hungary után az Invented in Hungary időszaka következik.

A miniszter szólt arról is, hogy Magyarország csak akkor tud sikeres és versenyképes lenni a kihívások közepette, ha stratégiáját a józan észre és a racionalitásra alapozza. A magyar gazdaság teljesítményét nagy mértékben meghatározza, hogy tudunk-e exportálni - mondta -, és ide tudjuk-e vonzani a nagy külföldi vállalatok működőtőkéjét. Ezért döntöttek úgy 2 évvel ezelőtt, hogy a magyar külpolitikát a magyar külgazdaság szolgálatába állítják, ami kifejezetten jó döntésnek minősült. Megjegyezte: a józan észen alapultak a nagy hitelminősítők közelmúltban hozott azon döntései is, amelyek újra felértékelték Magyarországot.

Geraldine Huse, a P&G közép-európai régió vezérigazgatója, a régió igazgatóságának elnöke beszédében egyebek mellett arra hívta fel a figyelmet, hogy a vállalat 1200 embert foglalkoztat Magyarországon, az elmúlt negyedszázad során több mint 300 millió dollárt fektetett be magyarországi piacára, s mára a vállalat két legkorszerűbb gyárát üzemelteti itt. A női higiéniás termékeket gyártó csömöri gyár együtt ünnepli 25 éves évfordulóját a vállalattal, Gyöngyösön pedig 2014 elején kezdte meg működését a babaápolási termékek előállítását biztosító gyáregység. Termékeikkel több mint 50 ország piacát szolgálják ki világszerte.

Az új beruházásokat ismertetve elmondta: a Braun termékek csomagolását, valamint egyes Oral B termékek összeszerelését és csomagolását is a gyöngyösi gyárban végzik a jövőben, továbbá bővítik a gyártási kapacitást Csömörön is. A befektetések meghaladják a 200 millió dollárt, mellyel 250 új munkahelyet hoznak létre, a fejlesztésnek köszönhetően a magyarországi gyárak 90 ország piacát fogják ellátni világszerte. A vezérigazgató aláhúzta: a Procter & Gamble nagyra értékeli Magyarország befektetési adottságait, a magyar dolgozók tehetségét és az infrastruktúra minőségét.

Az eseményen részt vett mások mellett Colleen Bell, az Amerikai Egyesült Államok magyarországi nagykövete is.

Fogadj örökbeegy keresztet!

Országos akciónk célja az utak mentén, a települések közterületein álló keresztek megmentése, felújítása és állaguk megóvása az utókor számára.

Ha Ön is szeretne részt venni az akcióban, az alábbi gombra kattintva tájékozódhat a Fogadj örökbe egy keresztet! program részleteiről!

Hosszúhetény
Hernádkércs
Bárdudvarnok
Sopron
Sopron
Sopron
Kisirtáspuszta
Magyarszerdahely külterület
Felsőörs
Lőrinci
Újnéppuszta külterület

Kérdése van? Írjon nekünk!

Kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot!
Küldjön üzenetet munkatársainknak az alábbi lehetőségre kattintva!
Készséggel állunk rendelkezésére!