„A tévedések beismerése vagy klientúraépítés?”

Medgyasszay László, a Kereszténydemokrata Néppárt országgyűlési képviselője a földművelésügyi minisztert interpellálta a megyei vidékfejlesztési hivatalok átszervezése ügyében. A képviselő szerint az átalakítás tökéletesen ellentmond a kormány által oly sokszor hangoztatott takarékos közigazgatási modellnek, s mindinkább egyfajta klientúra-építésnek tűnik. A miniszter távollétében Gőgös Zoltán földművelésügyi államtitkár válaszolt az interpellációra, ám a kapott választ nemcsak Medgyasszay László, de a parlamenti többség is elutasította.

Az interpelláció teljes szövege:

Az Országgyűlésben néhány hete, szeptember 23-án napirend előtti felszólalásom témája az az ésszerűtlen takarékoskodási intézkedés volt, amelyet a Mezőgazdasági Szakigazgatási Hivatal (MGSZH) rendelt el a megyei hivatalok illetve azok tagintézményei részére. Ésszerűtlen volt az intézkedés, mert akadályozta a működési költségek drasztikus csökkentésével a legszükségesebb munkák elvégzését is, például az élelmiszer-lánc ellenőrzés vonatkozásában. Gőgös Zoltán államtitkár reagálásában kifejtette és hangsúlyozta az adóforintokkal való felelős gazdálkodás kormányzati felelősségét.

Tudomásom szerint parlamenti felszólalásom után, az államtitkár kifejtett véleményével szemben a szolgálatnak működése érdekében mégiscsak további pénzinjekcióra volt szüksége.

Meg kell jegyeznem, hogy 2009-ben is gondok lesznek, mert a 2008-hoz képest plusz 2 milliárdos költségvetés látszólag többletforrást jelent, de, ha az említett 2008. évi pótelőirányzatot is figyelembe vesszük, nem más ez, mint egy újabb alultervezés.

Tehát egyrészt látjuk az ésszerűtlen takarékoskodást, másrészt a közelmúltban napvilágot látott MGSZH területi szervei Szervezeti és Működési Szabályzatának módosítása és az ehhez kapcsolódó álláspályázatok újabb kiadást jelentenek. Miről van szó? Október 31-én független megyei főigazgatók alkalmazását és kinevezését hirdették meg. A 2007. évi átalakítás során azzal érvelt a kormány, hogy a takarékosság jegyében az összevont megyei intézmények egy vezetője, azon túl, hogy vezeti továbbra is a saját intézményét, ellátja a főigazgatói teendőket is. Ezért az átszervezés nem jár többletkiadással.
És most? Tizenkilenc megyei főigazgató, gondolom titkársággal, kocsival, külön, alárendelt osztályokkal, egyebekkel. Kérdezem, ez mennyibe kerül? Ez a takarékos közigazgatás? Vagy belátja a tárca, - azt, amit mi ellenzékiek számtalanszor elmondtunk -‚hogy az egész átszervezés elhibázott volt, fiaskóval járt? Talán a megyei főigazgatói pályáztatás a megyei tanács iránti nosztalgia? Netán klientúraépítésről van szó?

kdnp.hu

+

Gőgös Zoltán földművelésügyi államtitkár úgy válaszolt: 2009-től sokkal összehangoltabb hatósági ellenőrzési rendszert kell működtetni, hogy EU-s forrásokhoz hozzájuthassanak a mezőgazdasági termelők. Ez nagyon nehezen képzelhető el, ha a megyei főigazgató egyúttal egy részleget is vezet - tette hozzá.

Közölte: a megnövekedett megyei feladatokat a központi apparátus karcsúsításával kívánják megoldani, és nincs szó klientúra-építésről.
   
Az államtitkár válaszát nemcsak az ellenzéki képviselő nem fogadta el, de a parlamenti többség sem: a szavazás során 185 igen szavazat mellett 189-en voksoltak nemmel.

Forrás: MTI

Fogadj örökbeegy keresztet!

Országos akciónk célja az utak mentén, a települések közterületein álló keresztek megmentése, felújítása és állaguk megóvása az utókor számára.

Ha Ön is szeretne részt venni az akcióban, az alábbi gombra kattintva tájékozódhat a Fogadj örökbe egy keresztet! program részleteiről!

Hosszúhetény
Hernádkércs
Bárdudvarnok
Sopron
Sopron
Sopron
Kisirtáspuszta
Magyarszerdahely külterület
Felsőörs
Lőrinci
Újnéppuszta külterület

Kérdése van? Írjon nekünk!

Kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot!
Küldjön üzenetet munkatársainknak az alábbi lehetőségre kattintva!
Készséggel állunk rendelkezésére!