– A magyar oktatási rendszer radikális rombolásához vezetne a Magyar Bálint és Sándor Klára által benyújtott liberális közoktatási törvénymódosítás elfogadása – közölte Hoffmann Rózsa, a KDNP országgyűlési képviselője keddi sajtótájékoztatóján. Szerinte a nyolcosztályos gimnáziumok megszüntetését, a hétvégi házi feladat tilalmát és a nem szakrendszerű oktatás kiterjesztését célzó javaslat benyújtásának két oka lehetett: az abszolút szakmai hozzá nem értés, a tudatos rombolás, illetve ezek ötvözete.
A politikus úgy véli: minden mértéken túlmegy, hogy a két liberális képviselő szinte hetente bombázza törvénymódosításokkal a parlamentet. Az előzetes szakmai egyeztetés elmaradása miatt már a házelnöknek írt levélben tiltakozott a Magyar Rektori Konferencia és nemtetszését fejezte ki a Nemzeti Tehetség Tanács is. Rámutatott arra is, hogy az elmúlt hét évben a szocialisták és a liberálisok 20 alkalommal módosították az 1993-ban elfogadott közoktatási törvényt.
Szerinte a nyolcosztályos gimnáziumok megszüntetését, a hétvégi házi feladat tilalmát és a nem szakrendszerű oktatás kiterjesztését célzó javaslat benyújtásának két oka lehetett: az abszolút szakmai hozzá nem értés, a tudatos rombolás, illetve ezek ötvözete.
A képviselő úgy véli: a nyolcosztályos gimnáziumok az elmúlt húsz évben igazolták létjogosultságukat, jó eredményeket érnek el, teljesítik hivatásukat, a tehetséggondozást. Hozzátette: ezeknek az eltörlése a legsúlyosabb érvágása lenne a magyar oktatásügynek, a mindent elszürkítő irányba vinné el a hazai iskolarendszert.
Hoffmann Rózsa a hétvégi házi feladat tilalmáról azt mondta: ez olyan, mintha az egészségügyben az orvosnak előírnák, ezentúl ne adjon injekciót, hanem minden betegnek csak egy tablettát a szent esélyegyenlőség jegyében. Azoknak a gyerekeknek az eredményei szignifikánsan jobbak, akiknek adnak házi feladatot, mint akik nem kapnak – jegyezte meg. Ennek eltörlése szerinte szakmai dilettantizmus lenne.
A kereszténydemokrata politikus szerint a nem szakrendszerű oktatás terve az első hat évfolyamon (csak képességfejlesztő órák lennének) pedagógiai agyrém.
– A magyar oktatási rendszer radikális rombolásához vezetne a Magyar Bálint és Sándor Klára által benyújtott liberális közoktatási törvénymódosítás elfogadása – közölte Hoffmann Rózsa. Szerinte a törvénytervezet szakmailag dilettáns, irracionális és kártékony.