Rétvári Bence: Az új ügyeleti rendszer egyszerűsíti a betegellátást

A Hajdú-Bihar vármegyében február 1-jén bevezetett új, egységes alapellátási ügyeleti rendszerrel egy érthető, átláthatóbb és a betegeket jobban segítő rendszer jött létre – mondta a Belügyminisztérium parlamenti államtitkára, a KDNP alelnöke pénteken Budapesten, sajtótájékoztatón.

 

Rétvári Bence hozzátette: a rendszer bevezetésénél az egyszerűség, a gyorsaság és az orvosi ellátás könnyebb elérhetősége volt a szempont.

Mint mondta, az embereknek baj esetén nem kell „kitalálni”, hogy a megyében éppen hol, melyik egészségügyi szolgáltatót kell hívni, csak az újonnan bevezetett 1830-as számra kell telefonálni.

Ez a szám egységes lesz az országban – hasonlóan a 112-es sürgősségi számhoz - és szintén erős minőségbiztosítási feltételekkel üzemel. A hívást fogadó szakember határozza meg, milyen szintű ellátást igényel a betelefonáló

 

– mondta.

Nyitrai Zsolt miniszterelnöki főtanácsadó is arról beszélt, hogy a 1830-as hívószám bevezetése az egészségügyi ellátás hatékonyságát és gyorsaságát célozza.

A politikus köszönetet mondott az egészségügyben és a szociális ágazatban dolgozóknak, ápolóknak, orvosoknak, mentősöknek, háziorvosoknak áldozatos munkájukért.

Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat kommunikációs igazgatója úgy értékelt: a február 1-jétől működő rendszer első két hetének tapasztalatai alapján elmondható, hogy a rendszer kiválóan működik.

Jelezte: március 1-jétől Győr-Moson-Sopron és Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyében élesedik az új ügyeleti rendszer.

A szóvivő a hajdú-bihari adatokat ismertetve elmondta, a háziorvosi, majd az azt követő sürgősségi ügyeleti időszak első két hétben közel 1 200 beteget láttak el, és panasz nem érkezett az ellátással kapcsolatban.

Nem igazolódtak be azok a félelmek, hogy a háziorvosi ügyeletek nem lesznek képesek megbirkózni a betegforgalommal – tette hozzá.

Kifejtette: a háziorvosi ügyeleti ellátást a 11 telephelyen összesen 782 beteg (610 felnőtt és 172 gyermek) vette igénybe, azaz a betegforgalom naponta átlagosan 5,07 beteg volt. A 22 óra utáni sürgősségi ügyeleti ellátást az 5 telephelyen hétköznap összesen 104 beteg vette igénybe, az átlagos betegforgalom naponta 1,89 beteg/telephely volt.

Hétvégén 14 óra és másnap reggel 8 óra között a 11 telephelyen 301 beteg vette igénybe az ellátást, az átlagos betegforgalom naponta 6,84 beteg/telephely volt. A teljes alapellátási ügyeleti időszakban az ügyeleti egységek összesen 133 alkalommal vonultak ki beteghez, ebből 11 alkalommal volt szükség kórházba szállításra - ismertette Győrfi Pál.

A 1830-as számot naponta nagyjából kétszázan hívják, a bevezetés első napjaiban több hívást kaptak, sokan csak kipróbálták, valóban felveszik-e a telefont - jegyezte meg.

Győrfi Pál hozzátette: a fejlesztés a mentőszolgálatnál tovább folytatódik, 34 új, korszerű mentőautót kap majd az OMSZ.

A sajtótájékoztatón részt vett Csató Gábor, a mentőszolgálat főigazgatója is.

Fogadj örökbeegy keresztet!

Országos akciónk célja az utak mentén, a települések közterületein álló keresztek megmentése, felújítása és állaguk megóvása az utókor számára.

Ha Ön is szeretne részt venni az akcióban, az alábbi gombra kattintva tájékozódhat a Fogadj örökbe egy keresztet! program részleteiről!

Hosszúhetény
Hernádkércs
Bárdudvarnok
Sopron
Sopron
Sopron
Kisirtáspuszta
Magyarszerdahely külterület
Felsőörs
Lőrinci
Újnéppuszta külterület

Kérdése van? Írjon nekünk!

Kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot!
Küldjön üzenetet munkatársainknak az alábbi lehetőségre kattintva!
Készséggel állunk rendelkezésére!