A közlekedés fejlesztése elengedhetetlen ahhoz, hogy az ország gazdasága erősödhessen - hangsúlyozta Schanda Tamás, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) parlamenti és stratégiai államtitkára szerdán a Déli összekötő vasúti Duna-híd korszerűsítéséről tartott sajtótájékoztatón.
Elmondta, a kormány a következő évtizedben mintegy hatezermilliárd forintot tervez vasúti beruházásokra fordítani.
Schanda Tamás (a képen jobbra) történelmi léptékűnek nevezte a Déli összekötő vasúti Duna-hídnál folyó munkát, hiszen a létesítmény három vágányúsítása már a magyar államvasút 1916-os stratégiájában is szerepelt, így most
105 éves álom válik valóra.
Az ITM államtitkára kiemelte, a déli összekötő vasúti híd beruházás egyaránt szolgálja a városban közlekedők és az ingázók érdekeit is.
A kereszténydemokrata politikus hozzátette, a következő hónapokban nagy feladat vár az itt dolgozókra, a középső hídszerkezeten is be kell építeni a vágányt, hogy azon decemberben már lehessen közlekedni.
Schanda Tamás hangsúlyozta, a magyar kormány számára egyáltalán nem mindegy, hogy mi történik a fővárosban.
Míg a baloldal gyakorlatilag semmit nem tesz a fővárosért, csak a dugókat növeli, addig az itt élő emberek a kormányra számíthatnak
- fogalmazott az ITM államtitkára.
Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) vezérigazgatója elmondta, a déli körvasút fejlesztése az elmúlt száz év legnagyobb volumenű hálózatfejlesztési beruházása Budapest és az agglomeráció vasúti hálózatán. Ennek az első eleme a déli összekötő vasúti híd rekonstrukciója.
A BFK vezérigazgatója felidézte, hogy a kormány 2010 óta jelentős vasútberuházásokat hajtott végre a fővárosban és az agglomerációban, többek között felújította az esztergomi, a székesfehérvári, a pusztaszabolcsi vasútvonalakat, és lassan zárul a hatvani vonal felújítása is a főváros felöl.
Vitézy Dávid kiemelte, a déli körvasút új hálózati kapcsolatokat nyit meg, és jelentősen bővíti a vasúti kapacitásokat Budapesten keresztül, új megállók segítségével bekapcsolja a fővárost a vasúti vérkeringésbe, a vasúton az agglomerációból ingázóknak számára új átszállási lehetőséget jelent.
Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója (a kepen balra) ismertette, hogy a déli vasúti összekötő híd jelentős szerepet tölt be a vasúti forgalomban, naponta több mint 330 vonat közlekedik rajta, azaz a Magyarországon naponta közlekedő 3300 vonat közül minden tizedik áthalad rajta. A beruházás alatt is folyamatos volt a vasúti forgalom.
A Déli összekötő vasúti Duna-híd fejlesztése az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában valósul meg. A kivitelezést a Duna Aszfalt Út- és Mélyépítő Korlátolt Felelősségű Társaság végzi nettó 35,921 milliárd forint értékben, a korszerűsítés 2022 szeptember végén fejeződik be.
A NIF közleménye szerint október elején emelték be a Déli összekötő vasúti Duna-híd új, középső híd acélszerkezetének zárótagját. A tervek szerint december közepétől már két új felszerkezeten közlekedhetnek a szerelvények a Duna felett.