Seszták Miklós, a KDNP parlamenti képviselője szerdán az Országgyűlésben elmondta, az év közepén a kormány bejelentette, hogy a záhonyi térségben nagy volumenű vasúti fejlesztés valósulhat meg, amelynek célja, hogy tovább növekedjen az Ukrajnából Magyarországra vasúton érkező konténeres szállítmányokon túl, a gabona és más szemes termények szállítható mennyisége. Ez szerinte jelenleg a logisztikai kapacitás fejlesztésén múlik.
Hozzátette: a beruházás keretében egyebek mellett vágányokat, transzformátorokat újítanának fel, váltókat építenének át. Szerinte a záhonyi térséget érintő vasúti fejlesztéseknek nemcsak magyar, hanem európai és interkontinentális viszonylatban is jelentős szerepe lehet a keleti irányból vasúton érkező áruk folyamatos biztosításában.
Koncz Zsófia, a Technológiai és Ipari Minisztérium államtitkára válaszában emlékeztetett arra, hogy a balliberális kormányok vasútvonalakat zártak be, majd a MÁV-ot is privatizálták, a céget 300 milliárd forintos adóssággal adták át. 2010 után a nemzeti kormány első dolga volt, hogy konszolidálja a vasúttársaságot, a 2023-as költségvetésben több mint 168 milliárd forint van a közlekedési ágazat fejlesztésére – mondta.
Szerinte a záhonyi átrakókörzet Európa egyik 2legnagyobb szárazföldi kikötője2. A háború miatt a tengeri szállítás korlátozott, a gabona nagy része vasúton juthat ki Ukrajnából - magyarázta, hozzátéve, hogy a beruházásra több mint 12 milliárd forintot fordítanak.