Sorra tűnnek el a jegykiadó automaták a fővárosból - megnehezítve ezzel a közlekedési jegyek megvásárlását. Dr. Simicskó István frakcióvezető közleményben reagált a kialakult helyzetre, amelyet változtatás nélkül adunk közre.
Ostoba döntés, hogy a budapesti városvezetés nagy mértékben csökkenti a BKK jegykiadó automatáinak számát a fővárosban – mindezt a spórolásra hivatkozva. Hozzáértő szakemberek szerint is hibás a lépés, mert egyrészről
komoly bevételtől esik majd el a Budapesti Közlekedési Központ,
hiszen 80-szor annyi bevételt generáltak ezek a szerkezetek, mint amennyibe fenntartásuk kerül, másfelől még jelenleg is kevesebb automata van Budapesten, mint a régió többi fővárosában, így nem lehet elég indok a jegyvásárlásra szolgáló mobilapplikáció remélt térnyerése sem. Vajon mi áll ténylegesen a Karácsony Gergely nevével fémjelzett városvezetés lépése mögött? A máshol jegyért sorban állók elégedetlensége így mindennapos lesz. Csak nem ennek elérése a cél, ami kapcsán majd újra lehet mutogatni a kormányra, miszerint az sanyargatja a fővárosiakat? Ezt fel sem tételeznénk. Az azonban biztos, hogy a ma már a Nyugati tértől a Bikás parkon át mindenhol látható kígyózó sorok – a megmaradt automaták előtt – nem egy zöldebb és élhetőbb Budapest vízióját vetítik elő.
Karácsony Gergely klímavészhelyzetet kihirdetni tud, de tenni a környezetünk megóvásáért nem.
Vajon hányan ülnek majd gépkocsiba, mert nem tudnak gyorsan és zökkenőmentesen vonaljegyet venni? Most már teljesen egyértelmű: így üzemel egy korábban jól működő fővárosi cég, ahová a baloldali haverok, többek között Draskovics Tibor betette a lábát.
Dr. Simicskó István
a KDNP frakcióvezetője, Újbuda országgyűlési képviselője