Új kormányablakbusz áll forgalomba Pest megyében - közölte a Miniszterelnökség területi közigazgatásért felelős államtitkára Őrbottyánban szerdán.
György István elmondta, hogy 2011-ben 29, ma több mint 2500 ügytípus intézhető a kormányablakoknál, és ezt a munkát segítik a folyamatosan üzembe helyezett kormányablak-buszok is, amelyekből 24 van.
A buszok lehetőséget biztosítanak az ügyek helyben intézésére a kistelepüléseken - tette hozzá.
A képen Rétvári Bence, az Emberi Erőforrások Minisztériumának parlamenti államtitkára, a térség KDNP-s országgyűlési képviselője beszél, mögötte Domokos Péter kormányablakok működéséért felelős miniszteri biztos (balról a második), György István, a Miniszterelnökség területi közigazgatásért felelős államtitkára (balról a harmadik), Tarnai Richárd Pest megyei kormánymegbízott (jobbról a második) és Szabó István Ferenc Őrbottyán polgármestere (jobbra) a Pest megyében forgalomba álló új kormányablakbusz átadásán Őrbottyánban, a polgármesteri hivatal udvarán 2021. október 13-án (Fotó: MTI/Bruzák Noémi)
A területi közigazgatás új struktúrájának köszönhető, hogy május 2-áig ötmillió állampolgárt sikerült beoltani Magyarországon a koronavírus ellen. A kormányhivatalok szervező munkája nélkül ez nem valósulhatott volna meg - fűzte hozzá az államtitkár.
Rétvári Bence, az Emberi Erőforrások Minisztériumának (Emmi) parlamenti államtitkára, aki egyben a térség KDNP-s országgyűlési képviselője, a közigazgatás bő tíz évvel ezelőtti átalakítását dicsérve kiemelte az állam és a polgárok közötti partnerséget.
Domokos Péter, a kormányablakok működéséért felelős miniszteri biztos azt mondta, hogy 3,3 millió magyar lakik olyan helyen, ahol nem működik kormányablak.
Közülük 120 ezer fölött jár azoknak a száma, akik 2018 óta igénybe vették a kormányablakuszok szolgáltatásait - fűzte hozzá.