Rétvári Bence (KDNP), az Emberi Erőforrások Minisztériumának (Emmi) parlamenti államtitkára nyitotta meg a váci Polgári Est legutóbbi rendezvényét, melynek vendége Dr. Fónagy János a Miniszterelnöki Kormányiroda államtitkára volt.
Rétvári Bence (KDNP), az Emberi Erőforrások Minisztériumának (Emmi) parlamenti államtitkára megnyitja a váci Polgári Estet, melynek vendége Dr. Fónagy János a Miniszterelnöki Kormányiroda államtitkára volt (2019.03.28. KDNP fotó: Váli Miklós)
A volt közlekedési miniszter elsősorban a Vácot és környékét érintő beruházásokról, tervekről adott tájékoztatást. Elmondta, hogy március elején 65% körüli készültségi fokon állt az M2-es autópálya, amelyet idén szeptember végén átadnak a forgalomnak. Hangsúlyosan beszélt a térség még hiányzó kerékpárútjairól: hamarosan megvalósul a Budapest- Dunakeszi, illetve a Börzsönyt körbejáró kerékpárutak kiegészítése, s ezzel hálózattá állnak össze a térség kerékpár-útjai.
Rétvári Bence (KDNP), az Emberi Erőforrások Minisztériumának (Emmi) parlamenti államtitkára (b) és Dr. Fónagy János a Miniszterelnöki Kormányiroda államtitkára a váci Polgári Esten (2019.03.28. KDNP fotó: Váli Miklós)
Fontos határkőnek nevezte Fónagy János az emeletes vonatok hadrendbe állítását a Budapest –Vác vonalon. Emlékeztetett, hogy ez a szakasz mindig élen járt: 1846-ban az első szerelvény itt közlekedett, mások mellett Petőfi Sándor, Kossuth Lajos és más jelentős személyiségeket utaztatva – s most itt kerülnek bevetésre a nagyrészt magyar munkások által épített emeletes vonatok is.
Pető Tibor, Vác alpolgármestere (2019.03.28. KDNP fotó: Váli Miklós)
Az államtitkár előadásában átfogó képet adott arról, hogy az organikusan kifejlesztett magyar vasút- és közút-hálózatot hogyan rombolta szét a trianoni diktátum, s hogy majd száz évvel később hogyan „segített rá” erre a baloldal.
Fördős Attila, Vác polgármestere (2019.03.28. KDNP fotó: Váli Miklós)
Mi 2002-ben úgy adtuk át a három egységből álló vasutat, hogy körülbelül 26-28 milliárd forint adóssága volt. Ez is nagy összeg, de mi is örököltünk egy helyzetet. Amikor 2010-ben „visszakaptuk”, az egykor egységes Magyar Államvasutak 60-70 kis végre volt szétbontva a liberális „versenyeztetés” ideológiája szerint, az adóssága pedig a 300 milliárdot verdeste. Mindezt úgy, hogy a MÁV vagyonából további 100-110 milliárd forint el is tűnt a Medgyessy-Gyurcsány-Bajnai kormányok káoszba vezető bugyraiban.– mondta el Fónagy János.
Váci Polgári Est (2019.03.28. KDNP fotó: Váli Miklós)