Veszélyben a közösségi közlekedés

Molnár Béla, a Kereszténydemokrata Néppárt szakpolitikusa napirend előtti felszólalásában felszólította a kormányt, hogy hagyjon fel a közösségi közlekedés szétrombolásával. A politikus nemcsak a károsnak, de értelmetlennek is nevezte a költségvetési tervezetben „kőbe vésett” 40 milliárd forintos elvonást a MÁV-tól. Rávilágított, hogy a 40 milliárd forint „megtakarítása” az adófizetőknek 48 milliárd forintjába fog kerülni. Arra is kitért, hogy a kormány a vasút fejlesztése és ésszerűsítése helyett, átszervezés címén kiskapukat nyit a vezető beosztásokat betöltő – MSZP-és és SZDSZ-es – politikai kinevezettek számára, hogy 60-100 millió forintos végkielégítéssel kistafírozva távozhassanak az állami vasúttársaságtól.

Mit old meg a közlekedési tárca a vasúti mellékvonalak bezárásával – tette fel a kérdést, Molnár Béla, a Kereszténydemokrata Néppárt országgyűlési képviselője. A politikus hangsúlyozta, hiába akar a miniszterelnök 40 milliárd forint megtakarítást a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztériumtól, ugyanis a MÁV költségvetési támogatásának megnyirbálásával egy fillért sem fognak spórolni – jelentette ki.

Molnár Béla szerint abban lenne ráció, ha a szaktárca annak érdekében, hogy a MÁV kevesebb pénzből hatékonyabban gazdálkodjon következetes és logikus költséglefaragást hajtana végre. De láthatóan nem ez történik, hiszen a minisztérium a közelmúltban is két újabb vezetőt alkalmazott az állami vasúttársaságnál milliós fizetésekkel, s ez egyáltalán nem az ésszerűsítés irányába mutat – jegyezte meg.

A politikus felhívta a figyelmet arra, hogy a kormány úgy akar 40 milliárd forintot elvonni a MÁV-tól, hogy a cég 88 milliárd hitelt akar felvenni. A nevezett összegből 48 milliárd forint nem a működést, hanem a tervbe vett 40 milliárdos megszorítást fedezné – magyarázta az Országgyűlés gazdasági és informatikai bizottságának kereszténydemokrata tagja.

A KDNP szakpolitikusa a miniszterhez intézve szavait kijelentette: „ez nem racionizálás, nem fejlesztés, ez egyszerűen a magyar közösségi közlekedés csődbe vitele”.

Molnár Béla megalapozatlannak nevezte a közlekedési miniszter és államtitkára által adott tájékoztatásokat. Példaként említette, hogy egy héttel ezelőtt Hónig Péter azt javasolta az átalakítások előkészítetlenségét kifogásoló ellenzéki politikusoknak, hogy olvassák el a szaktárca honlapján fellelhető több ezer oldalnyi anyagot, és akkor majd belátják, hogy felvetésük alaptalan. Csakhogy, mint mondta: a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium oldalán azok a 2-3 éves anyagok találhatók, melyek születésük pillanatában sem voltak helytállók, mert valótlan, téves adatokra épültek. Komolytalanságukat bizonyítja, hogy például az utasszámlálási adatok között negatív előjelű számok is találhatók.

A kereszténypolitikus nyomatékosan közölte: a kormány tagjai semmilyen felhatalmazást nem kaptak a választópolgároktól arra, hogy racionizálás helyett felszámolja a közösségi közlekedést, a magyar vasutat.

Hangsúlyozta: a kormány a fejlesztés és ésszerűsítés helyett, átszervezés címén kiskapukat nyit a vezető beosztásokat betöltő – MSZP-és és SZDSZ-es – politikai kinevezettek számára, hogy 60-100 millió forintos végkielégítéssel kistafírozva távozhassanak a MÁV-tól, s egyidejűleg újabb kádereknek teremtenek helyet, akik elődjeikhez hasonlóan – eredmények felmutatása nélkül – szintén több tízmillió forintot zsebelhetnek be.

„Miniszter úr! Veszteséges állami vállalatnál nem luxus végkielégítéseket kell adni”, hanem a rendelkezésre álló pénzt a cég működtetésére kell költeni – mondta kissé indulatosan a képviselő.

Molnár Béla Hónig Péter felszólalására reagálva közölte, a magyar vasúthálózat állapotát valóban jól jellemzi, hogy a pálya 50-70 százalékán lassú jelzéssel közlekedhetnek a szerelvények. Szerinte ez azt jelzi, hogy a MÁV-nál nincs karbantartás, és ez esetben az adófizetők pénzéből több száz millió forintot nem vezetők végkielégítésére, hanem a sínek karbantartására, felújítására kell fordítani – jegyezte meg.     

Mit kíván a magyar lakosság, a magyar utazóközönség? – tette fel a KDNP frakcióvezető-helyettese a kérdést. Jó pályát, vasúti kocsikat, jó menetrendet – adta meg a választ. A pályák rosszak, a kocsik koszosak, a menetrendről jobb nem is beszélni- folytatta a szakpolitikus.

A lakosság érdekei mellett mindig kiálló Kereszténydemokrata Néppárt nevében arra kérte a minisztert, hogy munkatársaival a mellékvonalak bezárása, a magyar közösségi közlekedés szétverése, leépítése helyett a jó vasúti közlekedés megteremtésén munkálkodjanak.

Felszólalásának végén Molnár Béla felszólította a kormányt, hagyjon fel a rombolással, megismételte: sem a kormánynak, sem a szocialista, liberális képviselőknek nincs felhatalmazása a közösségi közlekedés felszámolását jelentő intézkedések végrehajtására, jóváhagyására.

kdnp.hu

Fogadj örökbeegy keresztet!

Országos akciónk célja az utak mentén, a települések közterületein álló keresztek megmentése, felújítása és állaguk megóvása az utókor számára.

Ha Ön is szeretne részt venni az akcióban, az alábbi gombra kattintva tájékozódhat a Fogadj örökbe egy keresztet! program részleteiről!

Hosszúhetény
Hernádkércs
Bárdudvarnok
Sopron
Sopron
Sopron
Kisirtáspuszta
Magyarszerdahely külterület
Felsőörs
Lőrinci
Újnéppuszta külterület

Kérdése van? Írjon nekünk!

Kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot!
Küldjön üzenetet munkatársainknak az alábbi lehetőségre kattintva!
Készséggel állunk rendelkezésére!