Forrás: magyarhirlap.hu
Nagyobb kárt okoztak az eddigi kormányzati presztízsprojektek, mint azt a 15 milliárdot, amit már a Nemzeti Nyomozó Iroda is keres. Csak a 4-es metró projektjében és az évszázad beruházásának tartott, de soha meg nem valósult kormányzati negyed beruházásában összesen 12 milliárd forintnyi összeg átutalását kérdőjelezték meg a szakértők.
Az Állami Számvevőszék az utóbbi években sorozatosan jelezte, hogy baj van az állami vagyon elszámolásával. Gond volt az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő tevékenységének lezárásakor a vagyon elszámolásával. A Malév privatizációjakor sem érték el a kitűzött célokat, a cég továbbra is veszteséges, és további állami támogatásokra szorul. A számvevők úgy találták, a Budapest Airport sem teljesíti maradéktalanul a vagyonkezelési szerződésben vállalt kötelezettségeit.
Mindez azonban eltörpül ahhoz a tízmilliárdokban mérhető vagyonvesztéshez képest, ami Bábolnán történt, és a sort a lóversenyfogadáson át egészen a Molig folytathatnánk. Az egyre szaporodó esetek mind nehezebben magyarázhatók, s most már nemcsak az ellenzéki sajtó, hanem a nyomozók is magyarázatot követelnek.