Forrás. MTI, Világgazdaság
Nyilvános nemzetközi pályázaton választja ki az állam vagy a MÁV azt a befektetőt, aki a legjobb ajánlatot adja a Nyugati pályaudvar mögötti, a kormányzati negyedre szánt terület rehabilitációjára; a befektető 20-25 évre koncessziót kapna a hasznosításra és a vasúti létesítmények, berendezések fenntartására – írja az egyik gazdasági napilap a birtokába jutott megvalósítási javaslatra hivatkozva.
A projekt összköltsége a javaslat szerint 990 millió euró, a pénzügyi forrásigénye pedig 1,089 milliárd euró. A lejárati idő után a létesítmények a MÁV tulajdonába kerülnének, a kereskedelmi építmények – raktárak, lakások, kulturális tömbök – a befektetőnél maradnának. A végső átadás a dokumentum szerint 2012 vége.
A „Se negyed, se hasznosítás” című cikk összefoglalja a kormányzati negyed sorsát, és megszólaltja Finta József építészt, a Westend City Centert is tervező Finta Stúdió vezetőjét. Az építész abszurdnak tartja, hogy a hasznosításra koncessziót írjanak ki. Szerinte mindenképpen közcélú funkciójú, nagy zöld területtel rendelkezővé kellene fejleszteni, mert ez felértékelné a Terézvárosnak ezt a részét. Ilyen megoldás lehetne kulturális vagy múzeumi negyed létrehozása, de még korábban az is felmerült, hogy állatkertet építsenek ide. Finta József véleménye az, hogy semmi értelme nem lenne kereskedelmi negyedet felhúzni ezen a területen, mert a Westend és a tervezett Westend2 ezeket a funkciókat tökéletesen ellátja.