Forrás: napigazdasag.hu
Társadalmunkban a fogyasztás, a különböző termékek felhasználása közvetlen és közvetett környezeti terhelést okozó tényezőként jelenik meg.
A fogyasztás jellemzőiből származó környezeti problémák okai között jelentős szerep jut a fogyasztói szokásoknak.
A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) környezettudatosságot növelő kampányt indított a Környezet és energia operatív program (KEOP) keretében. Az országos program célja a fogyasztói magatartásból következő környezeti problémák, kedvezőtlen hatások csökkentése. A szemléletformáló kampány hozzásegíti a lakosságot azokhoz a kézzelfogható, konkrét információkhoz, amelyek birtokában környezeti szempontból is kedvező döntéseket hozhatnak mindennapos vásárlásaik során.
A 409,5 millió forint összköltségű kiemelt projekt az Európai Unió és az Európai Regionális Fejlesztési Alap finanszírozásával valósul meg. A kampány során a fogyasztók országszerte 39 helyszínen találkozhatnak az NFH kamionjával, ahol lehetőség nyílik az üzenetek interaktív átadására, illetve személyes eszmecserére, egészen 2015. október 31-ig. A kampány során szakértők várják az érdeklődők kérdéseit és adnak tanácsot a hozzájuk fordulóknak. A programok ideje alatt minden korosztály – egészen kicsi kortól, játékos formában – olyan hasznos információkhoz juthat, amelyeket könnyedén beépíthetnek mindennapi életükbe a környezetbarát életforma elérése érdekében. Részletek a www.nfh.hu oldalon.