Forrás: MHO, index.hu
Az Állami Számvevőszék megállapítása szerint nem ellenőrizte a gyorsforgalmi úthálózat gazdálkodását, a szervezetrendszerének működését, valamint nem értékelte az intézményrendszer tevékenységének célszerűségét a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium , valamint a hálózat korábbi gazdája a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium.
Az ellenőrzött időszakban közel 312 kilométer gyorsforgalmi utat helyeztek forgalomba, mintegy 800 milliárd forint beruházási értékben. A gyorsforgalmi úthálózat fejlesztéséhez kapcsolódó költségvetési kiadások évről-évre csökkentek, a mindenkori kormányok szándéka ellenére a beruházások nagyságrendjéhez képest a gyorsforgalmi úthálózat fejlesztésekbe a magántőke és az európai uniós források bevonása minimális volt. A kötvénykibocsátás formájában tervezett magántőke bevonás meghiúsulása miatt 3 milliárd forint meg nem térülő költség merült fel. Az ÁSZ megjegyzi, hogy a közlekedésért felelős miniszter személye a vizsgálattal érintett időszakban öt alkalommal változott, ez nem segítette a stabil, kiszámítható irányítást, a szakmai feladatellátást.