Forrás: index.hu
A lehető legkorábbi időpontra írja ki Sólyom László a választásokat, így kalkulálnak a szocialisták. Az MSZP egy háromrészes kampánnyal szeretne voksokat szerezni, vagy legalább bebizonyítani, hogy nem impotens. Hogy Bajnai miként vesz részt a kampányban, azt egyelőre nem tudni, de már készülnek forgatókönyvek arra az esetre is, ha nem akar miniszterelnök-jelölt lenni.
Megszültetett a szocialisták kampánystratégiája, állítólag Lendvai Ildikó pártelnök úgy jellemezte az MSZP és a választók viszonyát, hogy eddig senkinek nem sikerült azzal a szöveggel megfektetnie egy lányt, hogy rossz családból származik, csal, lop, és igazából impotens is, de azért szívesen ágyba vinné.
A választási kampány első etapja a tervek szerint szeptembertől novemberig-decemberig tart, és a jelenlegi kormány tevékenységére fókuszál majd.
A második ütem decembertől januárig, februárig nyúlik, és egy elszámoló- és imázs kampány lesz. Magyarán végigveszik a ciklus fejlesztéseit (például autópálya, csatornarendszer), illetve elmagyarázzák, hogy miért kell ezekre baloldaliként büszkének lenni, továbbá megpróbálják tudatosítani, hogy egyáltalán mitől baloldali a párt politikája.
A harmadik menetben jön a kevés ígérettel megtűzdelt tulajdonképpeni választási kampány.
A választási kampány alapját az a pártprogram adja, aminek egyelőre csak töredékei készültek el. Általánosságban három kérdésre fókuszál: a globalizáció kihívásaira, a társadalom kettészakadására és legfőképpen a fogyasztóvédelemre.
Ez utóbbi fogalom miatt lesz ez – a párt vezetőinek tervei szerint – a vörös segély programja, az MSZP ugyanis a kisemberek pártjaként egyfajta mankó szeretne lenni, amelyik megvédi a polgárokat a bankok, a munkáltatók, a közműcégek és az állam packázásaitól. Hogy ezeket az eszméket mennyire sikerül majd tartalommal kitölteni, arról csak találgatni lehet, annyi biztos, hogy a program első olvasatának körülbelül szeptember végére kellene elkészülni, hogy megvitathassa a tagság, és a civil szervezetek bizonyos köre.