Újabb forráskivonás áll a nem szakrendszerű oktatás bevezetése mögött - mondta Szabó Endre, a a Nagycsaládosok Országos Egyesületének elnöke. Szerinte az, hogy szeptembertől az ötödik évfolyamon az órák negyedében gyakoroltatás és nem az ismeretanyag átadása zajlik, az oktatás színvonalának további lezüllesztéséhez vezet. Ráadásul a döntés mögött nem pedagógiai, hanem pénzügyi érvek állnak. A nem szakrendszerű órákat ugyanis tanítók tarthatják a felső tagozatokon, és persze az ő fizetésük kisebb, mint a tanároké.
Szabó Endre tiltakozott amiatt, hogy a művészeti nevelésnek és a sportfoglalkozásoknak már jobbára csak fizetős különóraként jutna hely a gyerekek életében. Mind több család nem tudja fedezni ennek az anyagi feltételeit.
Fábián Bertalan iskolaigazgató szerint a nem szakrendszerű oktatás bevezetésével azokat a jó képességű gyerekeket hozzák nehéz helyzetbe, akik alsó tagozaton könnyedén megtanultak írni, olvasni, számolni. Ha új ismeretanyagot nem kapnak iskolában töltött idejük negyedében, helyben járássá válik a fejlődésük, és magatartásukkal is gondok lesznek, mivel unatkoznak majd az iskolapadban.
Fábián Bertalan hozzátette, a kisiskolák lehetetlen helyzetbe hozása is azt igazolja, hogy nem pedagógiai, hanem pénzügyi szempontok az elsődlegesek az oktatáspolitikában – írja a Magyar Hírlap mai számában.