Forrás: mno.hu
Nem a szakmai szempontok, hanem a szocialista potentátok személyes kívánságai döntik el, melyik vidéki település veszíti el a vasútját – derül ki egy belső kormányzati dokumentumból. Úgy tűnik, a bezáráshoz szükséges szavazatokat egyenként vásárolja meg a kormány.
Erősen tiltakozni fog a karcagi és a tiszafüredi polgármester, ezért politikailag igencsak problémás a két települést összekötő vasútvonal bezárása – áll egy kormányzati döntés-előkészítő anyagban. Ennek ellenére a Magyar Nemzet birtokába került dokumentum az érintett vonalat bezárásra javasolta.
Szocialista képviselőtársaink torkára forrt a szó, amikor felolvastam a fenti mondatokat a közlekedési kormányzat és az Aba Botond vezette Regionális Közlekedésszervezési Iroda (RKI) által készített háttéranyagból – mondta el Fejér Andor, a Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Közgyűlés fideszes elnöke, aki szerint Aba Botond néhány héttel korábban személyesen járt a Tiszafüred–Karcag vonal ügyében az érintett önkormányzati vezetőknél, és letette a nagyesküt, hogy kizárólag szakmai szempontok alapján döntenek az egyes vonalak további sorsáról. Ehhez képest a következő bejegyzésekkel találkozni az anyagban: „Mesterházy Attila naponta két vonatpárra igényt tart” a Tapolca–Ukk viszonylaton.
További részletek a Magyar Nemzet mai számában olvashatók.