Forrás: OS
A közlekedési miniszter és kormánybiztosa a vasútvonalak bezárása és az eszement mértékű, kizárólag utasvesztést okozó 10-15 százalékos jegyáremelés után újabb ámokfutásba kezdett, mellyel az ingyen utazók felmérésének jogos célját is lejáratja. A tervezett formájában a regisztrációs jegy bevezetése csak egy utasellenes, kártékony, teljesen haszontalan és pazarló intézkedés, mely mögött sajnos korrupciógyanús szálak is sejthetőek – írja a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) közleményében.
A rendelet szerint minden 6 év alattinak és 65 év felettinek, aki a törvény alapján ingyen utazhatna, minden egyes utazásnál sorba kell állnia és a pénztárnál regisztrációs jegyet kérnie – ha nem teszi, bliccelővé válik és pótdíjat kell fizetnie. A regisztrációs jegyet minden utazásnál meg kell venni, sem bérlet formájában nem váltható, de még retúrt sem lehet belőle kérni. Az intézkedés kifejezetten utasellenes, a pénztári sorok hosszának megsokszorozódását és az autóbuszok menetidejének növekedését vonja majd magával.
Az egész rendszer alapjaiban hibás, hisz nem alkalmas a célja betöltésére: a pénztárakban ugyanis nem rögzítik, hogy ki hova utazik. A rendszernek tehát semmi haszna, költsége viszont annál több – a minisztérium saját közleménye évi másfél-kétmilliárd forintos kiadásról ír, mely feltehetően magasabb, mint a vasútbezárásoktól várt megtakarítás, vagy a jegyáremelésektől tévesen remélt bevételnövekedés. Miközben tehát sorra zárják be a mellékvonalakat, emelik fel drasztikusan a jegyárakat és okoznak hosszabb sorban állást, bosszúságot az ingyen és pénzért utazóknak egyaránt, az újabb intézkedés csak arra jó, hogy ismét milliárdokat tüntethessenek el a MÁV és a Volánok kasszájából. Az intézkedés csak a monopolhelyzetbe hozott nyomdai cégeknek, informatikai holdudvarnak hoz újabb megrendeléseket, nemzetgazdasági szinten és az összes utas számára kizárólag kárt és bosszúságot okoz – áll a kommünikében.