Forrás: hirtv.hu, MNO
A média- és a reklámtörvényben is pontosan deklarálni kell a családok és a házasság intézményének védelmét. Emellett lépéseket kell tenni annak érdekében, hogy a munkavállalás és a családalapítás közötti súlyos konfliktus mérséklődjön. A Népesedési Kerekasztal két munkacsoportja megtette javaslatait.
A Népesedési Kerekasztal két munkacsoportjának javaslatait ismerhettük meg a mai napon. Szó esett a demográfiai problémák, a család és a házasság intézményének médiabeli megjelenéséről, valamint a munka és a gyerekvállalás összeegyeztethetőségéről is. Miközben például a sajtó és a média munkatársai kiemelten veszélyeztetettek párkapcsolati, vagy családvállalási szempontból, addig a média tele van olyan olyan filmekkel, reklámokkal, amelyek a „család és a gyermekvállalás értékeit” nem hogy védenék, hanem arról „kifejezetten ellentétes képet sugallnak”. Kopp Mária ezt nagyon nagy veszélynek látja, hiszen mindenki – de főleg a fiatalok – érzékenyek ezekre a hatásokra. E szemlélet mögött a fogyasztói embertípus képe állhat, aki azt hiszi, „attól lesz boldog, ha új nőre, új pasira cseréli a régit, ha új kocsit, új farmert vesz”. Eszerint a legjobb fogyasztó a magányosan szorongó, kiszolgáltatott, a legjobban manipulálható ember, míg egy biztos értékrenddel, jó háttérrel, hosszú távú célokkal rendelkező egyén sokkal kevésbé befolyásolható – tette hozzá a SOTE Magatartástudományi Intézetének igazgatóhelyettese.
A teljes cikk a Magyar Nemzet Online oldalán olvasható.