Forrás: mr1-kossuth.hu
Állítólag majdnem kétezer kilométeren szűnne meg a vasúti közlekedés decembertől a közlekedési kormánybiztos csapata által kidolgozott terv szerint. A vonatok a mellékvonalak nagyobbik részén leállnának, Baja, Gyöngyös, Mohács, Makó, Szarvas, Komló, Nagyatád, Mezőhegyes, csak néhány azon városok közül, amelyek vasúti közlekedés nélkül maradnának decembertől, ha életbe lép a jövő évi menetrendet is meghatározó koncepció.
A feladattal a közlekedési miniszter bízta meg Antali Károly közlekedési kormánybiztost. A dokumentum még nem jelent meg – bár mára ígérték -, de az Index megszerzett egy táblázatot, amely a bezárásra ítélt 44 vasúti mellékvonalat tartalmazza. Összesen 1874 kilométeren szűnne meg a kötött pályás közlekedés.
Tevan Imre, az Index főszerkesztő-helyettese szerint a tervezet többet árt, mint használ, és biztosan nem hozná a kormány által elvárt 60-70 milliárd forintos megtakarítást.
A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület, a VEKE is élesen kritizálja a nyilvánosságra került vonalbezárási tervet. Dorner Lajos elnökségi tag szerint nem hogy megtakarítást nem hoznának a tervezett bezárások, de még növelnék is a fajlagos veszteséget.
A fideszes Fónagy János a sajtótájékoztatója előtt annyit közölt a Krónikával, hogy pártja határozottan ellenzi a tervezetet, amely több tízezer embert hagyna vasúti közlekedés nélkül.