Átadták az M1-es autópálya szárligeti csomópontját

A magyar gazdaság erősítéséhez kiemelten fontos a közlekedési infrastruktúra fejlesztése, ezért az elmúlt tíz évben a kormány jelentős erőfeszítéseket tett ezen a területen. Több mint 6000 kilométernyi útszakasz újult meg 2010 és 2019 között – mondta Schanda Tamás, az Innovációs és Technológiai Minisztérium parlamenti és stratégiai államtitkára pénteken, amikor a M1-es autópályán ünnepélyesen átadta az újonnan létesített szárligeti csomópontot.

Schanda Tamás, az ITM miniszterhelyettese, a KDNP alelnöke (Fotó: ITM / Véssey Endre)

A Magyar Közút Nonprofit Zrt. 2,6 milliárd forintból valósította meg a beruházást. Az államtitkár felidézte, tavaly közel 160 útszakasz újult meg összesen 500 kilométeren a Magyar Közút Nonprofit Zrt. beruházásai keretében, ezek a projektek 566 milliárd forintból valósultak meg.

Az idei év végéig összesen 71 kilométeres szakaszt állítanak helyre Budapest és Tatabánya között, mindkét irányban – közölte.

Tessely Zoltán, a térség Fejér megyei fideszes országgyűlési képviselője elmondta, az autópályával való közvetlen kapcsolat megteremtésével egyedülálló fejlesztési lehetőséget kapott a Bicskei Ipari Park, mely 70 hektáron várja a betelepülni szándékozó vállalkozásokat.

Schanda Tamás útátadón

Bencsik János (Fidesz), Komárom-Esztergom megyei képviselő kiemelte, hogy egy „teljes tudású csomópont” jött létre, szolgálja Szárliget és Tatabánya Budapest felőli oldalának közlekedését, másrészt innen indul majd a Tatai-medence déli elkerülő útja, mely a Tatabánya-Tata-Oroszlány-Komárom térség fejlődésének adhat új lendületet.

A szárligeti autópályalejáró megnyitásával nem változik meg a Fejér, és Komárom-Esztergom megyei autópálya matricák érvényességének határa. A Komárom-Esztergom megyei matricával rendelkező autósok a bicskei csomópontig, a Fejér megyei matricát használók továbbra is Tatabánya-Óvárosig vehetik igénybe az M1-est.