A turizmusfejlesztés térségi szemlélettel lehet igazán hatékony, a jövőben tudatosan kell fejleszteni a vármegyehatárokon átívelő, önálló identitást mutató térségeket, köztük a Bakony térségét – mondta Navracsics Tibor területfejlesztési miniszter, a KDNP politikusa a Bakony Turisztikai Chartájának csütörtöki aláírása alkalmából rendezett konferencián.
A tárcavezető hangsúlyozta, hogy a Bakonynak tájegységi identitása van, amely összefűzi az ott lévő településeket.
Semsei Sándor, a Magyar TDM Szövetség elnöke elmondta, hogy a Bakony Turisztikai Charta 2030-ig fogalmaz meg célokat, amelyek azt célozzák, hogy a Bakony, mint vonzó, egységes márka jelenjen meg a turisztikai térképen.
Navracsics Tibor beszélt arról is, hogy a Bakony térség fejlesztésekor nem kizárólag befektetésekben gondolkodnak, hanem a térség karakterisztikáját veszik figyelembe, megjelenik a Bakony szellemisége, lelkisége. Hozzátette:
a Veszprém-Balaton Európa Kulturális Fővárosa Program tapasztalatai alapján lehet és érdemes is a kultúrára és a turizmusra alapozni a fejlesztéseket.
Polgárdy Imre, a Veszprém Vármegyei Önkormányzat Közgyűlésének elnöke azt hangsúlyozta, hogy az aktív turizmus igen kedvelt Magyarországon, és fontosnak nevezte, hogy összehangolják a turisztikai lehetőségeket a fejlesztési irányokkal. Jelezte: 2,7 milliárd forint plusz forrás jut Veszprém vármegyében az aktív turizmus fejlesztésére, ebből 1,8 milliárd forint a Bakony régióra.
Baráth Gergely, az Aktív és Ökoturisztikai Fejlesztési Központ igazgatója szerint a bakonyi összefogás minta lehet az országban más térségek és szervezetek számára is, és megjegyezte: fontos, hogy az érintettek elképzelései és igényei szerint történjen majd az együttműködés.
A turisztikai célpontok kiválasztása általában úgy történik, hogy az emberek egy-egy térséget választanak úti célként, nem csupán egy települést, ezért nagy a jelentősége a térségi fejlesztés előtérbe kerülésének – mondta.
Semsei Sándor, a Magyar TDM Szövetség elnöke felidézte: a charta gondolatát az hívta életre, hogy a Bakony nincs jelen egységes turisztikai desztinációként és nincs együttműködési hálózat, amely működtetné. Ez hatalmas versenyhátrányt jelent a térség számára – mondta.
Hangsúlyozta, hogy a helyi értékekre, hagyományokra támaszkodva lehet sikeres és hosszú távon életképes márkát teremteni.
A dokumentumban egyebek mellett olyan célokat fogalmaztak meg, mint a közösségek védelme, az együttműködések szorgalmazása, az egyedi értékek védelme, a vendégszeretet, a turisztikai vonzerő megőrzése.