Schanda Tamás: Cél, hogy 2030-ra a kerékpárutak hossza érje el a 15 ezer kilométert

A kormány terve, hogy a meglévő kerékpárút-hálózat fejlesztésével 2030-ra 15 ezer kilométeresre bővüljön a teljes hálózat - hangsúlyozta az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) parlamenti és stratégiai államtitkára pénteken, az 5,6 kilométeres Budapest-Budakalász-Szentendre útszakasz átadásán Budakalászon.

Nyul Zoltán, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese, Schanda Tamás, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) parlamenti és stratégiai államtitkára, Vitályos Eszter, az Emberi Erőforrások Minisztériumának európai uniós fejlesztéspolitikáért felelős államtitkára, Valter Attila, a Tour de Hongrie országúti kerékpáros körverseny győztese, Hadházy Sándor fideszes országgyűlési képviselő, Dobróka Tamás, a kivitelező HE-DO Kft. tulajdonosa és Révész Máriusz aktív Magyarországért felelős kormánybiztos (b-j) átvágja a nemzeti színű szalagot a Budapest és Szentendre közötti kerékpárút avatásán 2020. szeptember 18-án. (MTI fotó: Bruzák Noémi)

Schanda Tamás elmondta, hogy az elmúlt évtizedben, amióta polgári-nemzeti kormány van Magyarországon, mintegy 1300 kilométer kerékpáros út épült. Hozzátette, hogy jelenleg több mint 9000 kilométer kerékpározásra ajánlott út található az országban, ebből mintegy 4000 kilométer önálló kerékpárút, a többi kijelölt kerékpáros út.

A pénteken átadott 5,6 kilométeres szakasz 1,378 milliárd forintból valósult meg. A szakasz nagy része, 3380 méter új bicikliút, 1230 méteren javították, korszerűsítették a meglévő kerékpárutat, 830 méteren pedig biztonságos, kerékpárral is jól közlekedhető utat jelöltek ki. Emellett a Dera-patak felett létrehoztak egy kerékpáros hidat és kialakítottak három pihenőhelyet, valamint bővítették a közvilágítási hálózatot - ismertette az államtitkár.

Schanda TamásRévész Máriusz aktív Magyarországért felelős kormánybiztos (elöl, b) és Valter Attila, a Tour de Hongrie országúti kerékpáros körverseny győztese (elöl, j2) biciklivel érkezik a Budapest és Szentendre közötti kerékpárút avatására Budakalászon 2020. szeptember 18-án. (MTI fotó: Bruzák Noémi)

Schanda Tamás kitért arra, hogy a 2014-2020 közötti fejlesztési időszak is tartogat még bőven eredményeket, hiszen 200 milliárd forintból valósulnak meg ebben a ciklusban különböző kerékpáros fejlesztések. Révész Máriusz aktív Magyarországért felelős kormánybiztos kiemelte, hogy nemcsak a kerékpáros túrázok számára fontos, hanem a biciklis munkába járást, a mindennapos kerékpározást is nagymértékben segíti a most átadott kerékpárút, amelyet már az átadási ünnepség előtt birtokba vehettek a bringások.

Az átadott kerékpáros út az EuroVelo 6 kerékpáros útvonal része, amely az Európai Kerékpárút Hálózathoz tartozik, és az Atlanti-óceánt köti össze a Fekete-tengerrel több fontos, nagy európai folyót érintve. Ez az első európai kerékpárút, amelyik érinti Magyarországot.