Továbbépül az M6-os autópálya

Hargitai János (KDNP), a térség országgyűlési képviselője azt mondta, hogy az új gyorsforgalmi autópályaszakasz kaput nyit a balkáni országokon keresztül a törökországi, valamint Zágráb felé az olaszországi piacra.

Mosóczi László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár az M6-os autópálya Bóly és Ivándárda országhatár közötti 20 kilométeres, nettó 88,7 milliárd forintból 2024 elejére megépülő új szakaszának keddi alapkőletételén hangsúlyozta: a gazdaságélénkítést is megalapozó kiemelt szakpolitikai törekvés, hogy a megyei jogú városok és az országhatár gyorsforgalmi utakkal is elérhető legyen.

M6 alapkőletétel

Négy év múlva már minden megyei jogú városnak lesz négysávos közúti összeköttetése, az évtized közepére a 2010-es háromhoz képest tizenegy határállomásig juthatunk el gyorsforgalmi utakon - tette hozzá.

    Az államtitkár szerint e fejlesztések közelebb visznek azon terv megvalósulásához is, hogy Magyarországon bármely településről 30 percen belül elérhető legyen egy négysávos út.

Ez az elvárás öt évvel ezelőtt a települések fele és a lakosság háromnegyede esetében teljesült,

2025-re már a hazai települések háromnegyedére és tízből kilenc magyar emberre lesz igaz, hogy félórás közelségben van egy négysávos úthoz" - jelentette ki.

Úgy vélte, a magyarországi gyorsforgalmi úthálózat kiterjedtsége ezzel egyre inkább megfelel az emberek elvárásainak és a vállalkozások igényeinek, ami azért fontos, mert a közutak színvonala alapvetően befolyásolja az ország és egyes térségei, városai gazdasági fejlődését, a családok életminőségét.

Mosóczi László utalt rá, hogy a közúti közlekedésfejlesztési terveket a 2016-ban elindított, jelenleg 3600 milliárd forint keretösszegű útprogram összegzi.

A kormány tavaly decemberben négy projekt kivitelezéséről és több mint hetven előkészítéséről döntött - fűzte hozzá, majd rámutatott, a négy kivitelezésre - amelyek egyike az M6-os Bóly-Ivándárda szakasza - 430 milliárd forintot különítenek el a 2021-2024 közötti éves költségvetésekben.

Az államtitkár a Bóly-Ivándárda országhatár közötti sztrádaszakaszról azt mondta, hogy a fejlesztés javítja a közlekedési feltételeket Dél-Baranyában, és beköti Villány térségét a hazai és nemzetközi gyorsforgalmi úthálózatba.

A beruházással teljes körűen kiépül a Balti-tenger és az Adria közúti kapcsolatát megteremtő észak-déli folyosó magyarországi szakasza

- mondta el.

Mosóczi László szólt arról is, hogy Horvátországban is épül a sztráda Pélmonostor és az országhatár között, így van rá esély, hogy Horvátország és Magyarország képviselői közösen tartsák az útszakaszok átadását jelző szalagátvágást.

Hargitai János (KDNP), a térség országgyűlési képviselője azt mondta, hogy az új gyorsforgalmi autópályaszakasz kaput nyit a balkáni országokon keresztül a törökországi, valamint Zágráb felé az olaszországi piacra.

Hargitai János

Hozzátette, hogy

a sztráda fontos a magyar-szerb-horvát határ közelében fekvő Mohács logisztikai szerepének erősítése szempontjából is.

Ezt a szerepet az úton kívül a már épülő közforgalmú kikötő és a ma még tervezett Duna-híd is növeli.

Nyul Zoltán, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese azt közölte, a Bóly-Ivándárda autópályaszakasz mentén Nagynyárádnál pihenő, Ivándárdánál ellenőrzőállomás, Babarcnál mérnökségi telep létesül a használat és az üzemeltetés 21. századi követelményeinek kielégítésére.

***

A nyitóképen Hargitai János, a térség kereszténydemokrata párti országgyűlési képviselője (középen), Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára (jobbról a második), Nyul Zoltán, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese (jobbra), Bencze László, Duna Aszfalt Zrt. területi igazgatója (balról a 2.) és Rácz Attila, a Strabag Építő Kft. ügyvezetője és műszaki direkció vezetője, területi igazgató (balra) az M6-os autópálya Bóly-Ivándárda (országhatár) közötti szakasz alapkövének letételén a baranyai Nagynyárádon 2021. július 13-án. A Bóly és Ivándárda közötti 20 kilométeres szakasz nettó 88,7 milliárd forintból 2024 elejére épül meg.

A második képen Hargitai János kereszténydemokrata országgyűlési képviselő.

Fotók: MTI / Kiss Dániel

Fogadj örökbeegy keresztet!

Országos akciónk célja az utak mentén, a települések közterületein álló keresztek megmentése, felújítása és állaguk megóvása az utókor számára.

Ha Ön is szeretne részt venni az akcióban, az alábbi gombra kattintva tájékozódhat a Fogadj örökbe egy keresztet! program részleteiről!

Hosszúhetény
Hernádkércs
Bárdudvarnok
Sopron
Sopron
Sopron
Kisirtáspuszta
Magyarszerdahely külterület
Felsőörs
Lőrinci
Újnéppuszta külterület

Kérdése van? Írjon nekünk!

Kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot!
Küldjön üzenetet munkatársainknak az alábbi lehetőségre kattintva!
Készséggel állunk rendelkezésére!