A Kereszténydemokrata Néppárt parlamenti frakcióvezetője értékrendi kérdésnek tartja, hogy a valóság feltárása minden esetben negatív kampány-e, vagy csupán szembesítés. „Mi azt mondjuk, fel kell tárni a valóságot, de nem fogunk hazudni, csúsztatni, rágalmazni” – hangsúlyozta Harrach Péter, a Keresztény Értelmiségiek Szövetsége (KÉSZ) egri kerekasztal-beszélgetését megelőző sajtótájékoztatón.
A KDNP alelnöke azt mondta, tapasztalataik szerint van egy olyan kampánystratégia, amelyik „csúsztatással, hazugsággal, rágalmazással dolgozik”. Erről szól a bajai videó története is.
„Mi, a keresztény értékrendünknek megfelelően, nem fogunk hazudni, csúsztatni, rágalmazni, de nem tartjuk magunkat távol a valóság feltárásától. Ha így gondolkodunk, a kampány tisztességes és kellemes időszak is lehetne” – jelentette ki.
Gulyás Gergely, a Fidesz parlamenti frakcióvezető-helyettese, az Országgyűlés emberi jogi, kisebbségi, civil- és vallásügyi bizottságának alelnöke szerint a mostani kerekasztal-beszélgetés aktualitását az adja, hogy bár jogilag még nincs, gyakorlatilag már kampány van.
Szerinte egy kampánynak arról kellene szólnia, hogy milyen eredményeket ért el a kormány, vagy milyen területeken vallott kudarcot. Ám ha össze kellene hasonlítani, mit ért el 2006 és 2010 között a szocialista kormány és mi történt 2010 és 2014 között Magyarországon, a baloldal pontosan tudná, be is lehetne fejezni a kampányt – jegyezte meg.
„Ők eladósították, csődbe vitték az országot, lerohasztották az államot, mi megpróbáltuk menteni a károkat, megpróbáltunk építkezni” – jelentette ki, hozzátéve, ma minden mutató lényegesen jobb, mint 2006 és 2010 között volt. Ők „ezért elhatározták, hogy vagy undorba, vagy botrányba fullasztják a választásokat” – mondta Gulyás Gergely.