Forrás: MTI
Az MSZP-nek hatszor többe kerül egy képviselői hely, mint a Fidesznek; a pártok eddig 1,6 milliárd forintot költöttek a választási marketingre a kepmutatas.hu legutóbbi adatai szerint – írja a Népszabadság.
Az Eötvös Károly Intézet, a Freedom House és a Transparency International által közösen működtetett kampánymonitor azonban korántsem a végleges számokat tartalmazza, hiszen a választás még nem zárult le.
A kampánymonitor szerint két párt már bizonyosan túllépte a 386 milliós keretet. Az eddigi – nem kis részben önkéntes segítők közreműködésével gyűjtött – adatok alapján az MSZP 652 milliót, a Fidesz 485 milliót vert el. Az MDF 170 milliót, a Jobbik 150 milliót, az LMP 104 milliót költött, az SZDSZ pedig úgy adott ki 32 milliót, hogy a választáson gyakorlatilag nem is vett részt. A nagyobb szervezetek között mindössze egyetlen akad, amely a pénzügyeit igyekszik átláthatóvá tenni: az LMP internetes oldalán tételesen számot ad a bevételeiről és a kiadásairól egyaránt – írják, de hozzáteszik: más kérdés, hogy a párt saját adatai szerint csak 54 milliót fordított a kampányra, míg a becsült összeg ennek kevés híján a kétszerese.
A leghatékonyabban kétségkívül a Fidesz használta fel a kampányra szánt pénzt, mert 485 millióból várhatóan 260-nál több mandátumot szerez. Egy képviselői helyet tehát alig több mint 1,8 millióból hoztak ki. Az MSZP a másik véglet, hiszen a szocialistáknak egyetlen mandátum csaknem 12 millióba került. Az LMP-nél ugyanez az összeg hat-hétmillió között van, míg a Jobbik egy-egy embert alig hárommillióból juttatott be a parlamentbe. Az MDF és az SZDSZ kidobott kétszázmilliót az ablakon – olvasható a lapban.