Forrás: mr1-kossuth.hu
Bár tavaly szeptemberben már átadták, nincs még környezetvédelmi engedélye az M0-ás körgyűrű keleti szektorának. Az út eredetileg négy csomóponttal épült volna, de végül csak három készült el, az engedélyezést ezért megtámadták meg zöldszervezetek. Ha procedúra sokat csúszik, Magyarországnak 85 milliárd forintnyi uniós támogatást kell visszafizetni.
Kiss Csaba a civilek jogi képviselője azt mondja: a beruházónak a bírósági döntés miatt az új műszaki paraméterek alapján új környezetvédelmi hatástanulmányt kell lefolytatnia. Bár ez a forgalmat nem zavarja, a bíróság mostani döntésének pénzügyi szempontból súlyos következményei lehetnek: a 350 millió euróból megépült 28 kilométeres úthoz ugyanis 285 milliót az unió adott a Kohéziós Alapból, és az Európai Bizottság gondolhatja úgy, hogy egy engedély nélkül épült útszakaszra vett fel a magyar állam támogatást.
Reményik Kálmán, a Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő Zrt. vezetője azt mondja, az nem fordulhat elő, hogy az utat lezárják, be fogják adni még egyszer környezetvédelmi engedélyezésre ezzel a három csomóponttal, de ha 2010. december 31-ig, az elszámolás határidejéig nem zárul le az engedélyezési hercehurca, előfordulhat, hogy vissza kell fizetni ezt a pénzt.