Forrás: inforadio.hu
Sürgősen új technológiát kell keresni az M6/M60-as autópálya továbbépítéséhez, a Bátaszéknél korábban beomlott alagútnál ugyanis felgyorsult a talaj süllyedése. Az új technológiára jövő héten tesz javaslatot egy nemzetközi szakértői csoport. Szorít az idő, a sztrádának ugyanis el kell érnie Pécset 2010 tavaszára.
Bár Pósta Zoltán szekszárdi közlekedésmérnök hónapokkal ezelőtt azért távozott a gazdasági tárcától, mert úgy vélte, hogy csak idő kérdése, hogy mikor omlik be az M6 autópálya Bátaszéknél épülő, A jelzésű alagútja, az építkezés mégis folytatódott. Július 24-én kétszáz méteren beomlott az alagút. Az építtető koncessziós cég főmérnöke akkor azt mondta, a munkálatokat mind a négy épülő alagútban leállították, és az ügyben vizsgálat kezdődik. A Magyar Állami Földtani Intézet igazgatója nem sokkal ez után közleményében jelezte, hogy – ahogy a legtöbb állami beruházásnál –, így most sem kérdezte meg őket senki a terület geológiai viszonyairól, jóllehet az intézetet pont az állami beruházásokhoz szükséges földtani kutatások elvégzésére alapították. A Mecsek Construction Group így nem is tudta figyelembe venni a löszös, agyagos talaj azon tulajdonságát, hogy esős időben megszívja magát, és könnyen megindul. Amit akkor még csak pedzegettek, az mára világossá is vált: technológiát kell váltani, mégpedig sürgősen. Erre egy német-magyar szakértői csoport tesz majd javaslatot legkésőbb a jövő hét közepén.