Forrás: MTI
Lehetnek ugyan tartalékok a közösségi közlekedésben, ugyanakkor nem lehet negyvenmilliárd forintot kivonni az ágazatból úgy, ahogyan az a Nemzetközi Valutaalappal (IMF) a 2008-as hitelfelvételkor megkötött eredeti megállapodásban szerepel – mondta Fellegi Tamás nemzeti fejlesztési miniszter a Heti Válaszban megjelent interjúban.
Fellegi Tamás az interjúban hangsúlyozza: egy ekkora elvonás esetén „összeomlana Magyarország tömegközlekedési rendszere”. Elmondta, hogy az IMF-fel való júliusi tárgyalásokon felhívták a szervezet figyelmét, hogy a hitelszerződést nem az Orbán-kormány kötötte, így kerülhettek bele olyan vállalások, „amelyekről mára egyértelműen kiderült: megalapozatlanok voltak”. Hozzáfűzte ugyanakkor: az egyezmény a kormányt is kötelezi.
A Malévról azt mondta, az IMF-küldöttséget is „meglepetésként érte a Malév valódi helyzete”, mivel bármi is történik a légitársasággal, nincs olyan forgatókönyv, amely valamilyen módon ne érintené a költségvetést. A tárca folyamatosan versenyjogi és támogatáspolitikai egyeztetésben van az Európai Unió illetékes szerveivel a Malév jövőjéről és lehetséges átalakításáról – mondta Fellegi Tamás.