Forrás: MTI
A Fidesz szerint a kormány politikai alapon zár be vasútvonalakat, ugyanis míg egyes térségeket „büntet”, addig más vidékeken lehetőséget ad a helyi szocialista vezetésnek, hogy „a vasút megőrzésének bajnokaként” tüntesse fel magát.
Fónagy János, a Fidesz parlamenti képviselője sajtótájékoztatóján példaként említette a Putnok–Szilvásvárad–Eger-vonalat, ahol – szavai szerint – a szocialista politikai érdekeltségbe tartozó Szilvásvárad–Eger-szakasz megmarad, Putnok és Szilvásvárad között azonban bezárnák a vasútvonalat.
Hasonló a helyzet a Siófok–Karád–Tab–Kaposvár-vonalon is, ahol Siófoktól Karádig megtartják a vasutat, Karád és Kaposvár között viszont megszüntetnék a személyforgalmat – mondta. Fónagy János ismertetése szerint az előkészítő anyagokban még szerepelt a Tapolca–Ukk-vonal bezárása is, de azután, hogy Mesterházy Attila, az MSZP parlamenti frakcióvezetője szót emelt e szakaszért, a jelenlegi anyagokban már nem szerepel a bezárásra ítélt vasútvonalak között.
A politikai bosszú vezényli a kormányt a vasútvonalak bezárásánál – vélekedett az ellenzéki párt szakpolitikusa. Szerinte a szakaszok bezárása teljesen értelmetlen döntés, hiszen megtakarítás helyett többletkiadást okoz már a közeljövőben is. Fónagy János kifejtette: a közösségi közlekedés ma több mint 80 ezer embernek ad közvetlenül munkát. Ha ez a létszám és így a befizetett közterhek is jelentős mértékben csökkennek, akkor a társadalom által eltartottak száma azonnal tovább fog növekedni, a költségvetés adó- és járulékbevétele pedig csökken – mutatott rá a politikus, aki szerint „nem tönkretenni, hanem fejleszteni kell a vasútvonalakat”.