A pedagógus életpálya-modell részleteiről, többek között a pedagógusok minősítési eljárásának lehetséges módjairól, szempontjairól egyeztetett szakmai szervezetekkel kedden a Nemzeti Erőforrás Minisztériuma oktatási államtitkársága. Az államtitkárság közleményében felidézte a két héttel ezelőtti konzultációt, amelyen a résztvevő civil szervezetek képviselői egyhangúlag a pedagógus életpálya-modell koncepciójának támogatásáról nyilatkoztak, illetve felkérték az államtitkárságot a törvényalkotási folyamat felgyorsítására.
kdnp.hu
A keddi konzultáción a megjelentek egyetértettek abban, hogy a pedagógusok jelenleginél lényegesen jobb erkölcsi és anyagi megbecsülésének döntő feltétele a pedagógus életpálya-modell bevezetése és ezzel együtt az iskolai feladatok újragondolása. A szakmai szervezetek fontosnak tartják, hogy a társadalom elfogadja: a pedagógus életpálya-modell bevezetése hozzájárul az oktatás minőségének javulásához; a résztvevők azt szeretnék, ha a parlament minél hamarabb elfogadná az új közoktatási törvényt. A kommüniké szerint az oktatásért felelős államtitkárság folytatja a konzultációt, amelybe minél több pedagógus szakmai szervezetet szeretne bevonni.