Forrás: inforadio.hu
Hétfőtől – a Fidesz-KDNP szövetség nagygyűlése és az MSZP ünnepi rendezvénye után – új szakaszba lép a választási kampány. Szűk egy hónappal a parlamenti voksolás előtt várhatóan intenzívebb lesz a közterületi jelenlét, a pártok pedig a legdrágább, és leghatékonyabbnak tartott televíziós hirdetéseket is bevetik.
A legnagyobb ellenzéki párt már korábban közölte, hogy a hétfői esemény lesz a kampánynyitó rendezvényük, attól kezdve intenzívebbé válik a Fidesz választási felkészülése. Ennek része, hogy a párt választmánya már pénteken döntött az országos és a megyei listákról.
15-e után új óriásplakátok jelennek majd meg az utcákon, indulnak a rádiós és televíziós hirdetések, intenzív telefonos kampányt folytat majd a párt, az aktivisták pedig állítólag újra felkeresik majd a Fidesz szimpatizánsait.
Bár a párt elnöke egyre több rendezvényen jelenik meg és mond beszédet, információk szerint a kampánystratégia az lesz, hogy Orbán Viktor csak a választások előtti héten szerepel majd aktívan a nyilvánosság előtt. Állítólag televíziós vitát sem vállal az első forduló előtt.
Hasonlóan intenzív kampányt tervez a választásokig hátralévő szűk egy hónapban az MSZP is. A szocialista párt viszont nem március 15-ét, hanem 19-t tartja vízválasztónak – az a listaállítás határideje, és a párt szóvivője szerint azután lehet majd arra következtetni, hány párt kerülhet be a parlamentbe. Új óriásplakátok kerülnek ki az utcákra a következő napokban. Ezeken nem a helyi jelölteket, hanem a miniszterelnök-jelöltet és a párt központi üzeneteit tüntetik majd fel. Az utolsó napokra még szórólapokat is nyomtatnak, immár a helyi jelöltek fotóival. Az MSZP kampányának középpontjában Mesterházy Attila kormányfőjelölt lesz, de – ahogy eddig is a mozgósításban ugyancsak nagy szerepet szánnak Gyurcsány Ferenc volt miniszterelnöknek.