Forrás: MTI
Közel nettó 220 milliárd forintnyi becsült összértékű vasúti és közúti beruházás kivitelezési közbeszerzési kiírásai jelennek meg a következő napokban. Az eljárások eredményes lebonyolítása esetén 2016-ban folytatódik a dél-balatoni vasúti rekonstrukció, megindul az esztergomi vonal villamosítása, az M30, M35 és M85 gyorsforgalmi utak új szakaszainak építése, a 21. sz. főút négysávúsítása Heves és Nógrád megyében – áll a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közleményében.
Mint írták: az 52 kilométeren, Szántód-Kőröshegy és Balatonszentgyörgy között folytatódó felújítással 2018-ig a teljes Balaton-parti vasút XXI. századi, utas-barát vonallá válik. Balatonszemes után két kilométeren új második vágány, Fonyód és Bélatelep között egy szakaszon hullámtörő épül a vonatforgalom zavartalansága érdekében. Összesen mintegy 15 km hosszban zajárnyékoló fal, kb. 32 km hosszban rugalmas sínágyazat telepítése csökkenti jelentősen a tóparti városok, falvak zajterhelését. A tervek szerint a balatonmáriafürdői Őrház utcánál új megállóhely létesül. A Kelenföld-Tárnok-Székesfehérvár vasútvonal, a fehérvári vasútállomás és a Lepsény-Szántód-Kőröshegy szakasz már megtörtént vagy folyamatban lévő korszerűsítésével a korábbiakhoz képest 45 perccel csökkenhet a menetidő Keszthelyig.