kdnp.hu<br />Forrás: inforadio.hu
A jövő héten átadják az M6-os és M60-as autósztráda Szekszárd és Pécs közötti szakaszát – írja a Népszabadság. A Dunaújváros-Szekszárd közötti 65 kilométer – úgy tűnik -nem lesz átadható a tervezett napon, vagyis március 31-én.
A kiszivárgott hírek szerint az egyik völgyzáró gát hídja megsüllyedt, ezért várhatóan csúszik az út „forgalomba helyezése”. A pálya kivitelezője – az M6 Tolna Koncessziós Zrt. –nem kívánt nyilatkozni, egyik vezetőjük csak annyit mondott, hogy március 29-én döntenek a műszaki alkalmasságról.
A közlekedési tárca sajtóosztályán megerősítették, hogy gond van az egyik híddal, ezért az útavatás – előreláthatólag – három héttel csúszik.
Az M6-os déli szakaszáról jobb hírek érkeztek: nem lesz akadálya annak, hogy március 31-én, a délutáni avatást követően az autósok birtokba vegyék a sztráda Szekszárd-Bóly közti etapját, valamint a Bólyt Pécscsel összekötő M60-ast.
Az összesen 81 kilométer hosszú út beruházója, finanszírozója és üzemeltetője az – osztrák, francia és brit cégek által alapított – Mecsek Autópálya Koncessziós Zrt. Az építkezés és a pálya 28 éves üzemeltetése 267 milliárd – kilométerenként 3.296 milliárd – forintjába kerül az államnak, amit havi részletekben törleszt a költségvetés 2038-ig.
Az elképesztően magas ár ellenére az M6-os átadását a szocialisták nyilván sikersztoriként adják majd elő, de nem árt felidézni: hogy építése során: a munkások közül hatan szenvedtek halálos kimenetelű balesetet, a hidakat építő cég ellen alvállalkozói felszámolási eljárást kezdeményeztek, mert a megrendelő 270 millió forinttal tartozik nekik, a Munkaügyi Főfelügyelőség számos szabálytalanságot tárt fel, plédául lnegyven alvállalkozó hőre eltűnő tintával töltötte ki a dolgozók munkavállalói könyveit, hogy ne kelljen járulékot fizetnie, az ellenőrzött vállalkozók 75 százaléka fekete munkásokat foglalkoztatott. Az egész építkezést botrányok sora, döbbenetes pazarlás, lopások, csalások kísérték.