Forrás: MTI
Maximum két hetet adott a DBR Metró Projekt Igazgatóság a francia Vinci vezette Bamco konzorciumnak, hogy újra felvegye a munkát a 4-es metró alagútjának építésén – közölte Klados Gusztáv, az igazgatóság projektigazgatója mai sajtótájékoztatóján.
Az igazgató véleménye szerint „ebben a pillanatban úgy néz ki”, hogy akár fel is bonthatják a szerződést, de ezt nagyon meg kell fontolni. Mint mondta, más cég is megépítheti az alagutat, sőt a BKV saját hatáskörében is megteheti ezt, de mindkét forgatókönyv szerint kitolódna a teljes projekt végső határideje és megnövekedne az összköltsége.
Klados Gusztáv hangsúlyozta, hogy nem a teljes metróépítkezés állt le, hanem csak a Bamco, amely egyéb kiegészítő munkálatok mellett az alagútépítésért felel. A tárgyalások azonban folytatódnak a DBR és a Bamco között.
A sajtótájékoztatón megjelent Vermesy Sándor, a Strabag magyarországi szakvállalatának ügyvezető igazgatója, a Bamco képviselője elmondta, azért döntöttek az áprilisi munkaleállás mellett, mert az alagútfúró pajzsokat, amelyek jelenleg a Szent Gellért téren várakoznak, már nagyon nehéz lenne kiemelni a Duna alól.
Korábban az alagútfúró pajzsokról azt közölte a DBR, hogy azokat a konzorciumnak itt kell hagynia Magyarországon a munkák befejezéséig. Az MTI kérdésére válaszolva a konzorcium képviselője elmondta, hogy abban az esetben, ha felbontják a szerződést, mintegy 100 magyar munkavállaló veszítheti el az állását.