Forrás: mno.hu
Csak papíron létezik a közigazgatásban meghirdetett takarékossági program: ezúttal fénymásolók beszerzésére jut az állami forrásból, most hárommilliárd – tudta meg a Magyar nemzet. A Gyurcsány- és a Bajnai-kormány az elmúlt két évben már másfél milliárdot költött el hasonló célra, de papírszállítási szerződésekből is jutott bőven a balliberális kötődésű cégeknek. Csakhogy kiderült, nincs nyilvántartás a közigazgatásban működő fénymásolókról. Vajon mi alapján és mit is fognak így üzemeltetni a leendő nyertesek?
Nettó hárommilliárd forint értékű közbeszerzési eljárást írt ki december 28-án fénymásolók beszerzésére és üzemeltetésére a Központi Szolgáltatási Főigazgatóság (KSZF). A központosított közbeszerzés hatálya alá tartozó intézmények részére olyan szállítási keretmegállapodást kötne a Miniszterelnöki Hivatal (MeH) alá tartozó szervezet, amely négy évre biztosítaná az állami és önkormányzati szervek részére új fénymásolók beszerzését, illetve régebbiek karbantartását, javítását és cseréjét.
A KSZF legfeljebb 26 céggel szerződne három, úgynevezett ellátási csomag biztosítására. Mivel a „legkisebb” csomaghoz is legalább nettó 200 milliós tavalyi forgalmat írt elő a pályázat (a legértékesebbhez pedig minimum egymilliárdot), ezért feltételezhető, hogy csak a piac legjelentősebb, már „megszokott” szereplői pályáznak majd. Ezt a vélekedést erősítheti az a kiírási feltétel is, mely szerint alkalmatlan az a jelentkező, amelyik az általa működtetett szolgáltatási és szervizpont révén nem képes Budapesten egy időben három helyen 4 órán belül és vidéken egy időben három helyen 6 órán belül hibaelhárítás végett megjelenni – olvasható a mai Magyar Nemzetben, melyből további részleteket is megtudhat.