Az állam jobbik arcai a kormányablakok, amelyek olyan helyszínné tudtak válni, ahol az állampolgár és az állam kulturáltan, ügyfélközpontúan, udvariasan és tisztességtudóan tud találkozni – mondta pénteken Dunaharasztiban a közigazgatási és területfejlesztési miniszter, a KDNP politikusa.
Navracsics Tibor az új kormányablak átadásán arról beszélt, hogy a kormányablakok hálózata nemcsak az ügyintézés helyszíne, hanem az állam és állampolgár közötti kapcsolat új minőségének a kifejeződése.
Hozzátette:
egy olyan pont lett a kormányablak, ahol az ügyintézés kultúrája által meg tudja mutatni az állam a közigazgatás új filozófiáját, amelynek a lényege, hogy a közigazgatás nem uralkodik, hanem szolgáltat, a közigazgatás nem oktat és tanít, hanem segít az emberek hétköznapi életben, válságos helyzetben pedig a végső menedék.”
Az állammal kapcsolatban az állampolgárok már csak történelmi hagyományokból eredően is fenntartásokkal viseltetnek, amelyben a kormányablakok kivételt tudtak képezni – fűzte hozzá a tárcavezető.
A közigazgatási és területfejlesztési miniszter beszélt arról is, hogy a mai napig sok kifogás érkezik a közszolgáltatásokkal kapcsolatban, méltán, így azok színvonalát tovább kell javítani. De a visszajelzések szerint az állampolgárok alapvetően elégedettek a kormányablakok rendszerével – hangsúlyozta.
Hozzátette, hogy „ez nem nekünk köszönhető, akik annak idején országos szinten megalkottuk ezt a hálózatot”, hanem azoknak a nőknek és férfiaknak, akik sok esetben saját érdeküket, saját céljukat áldozták fel azért, hogy a közt szolgálják. Kijelentette: akik a kormányablakokban ülnek, akik nap mint nap várják az ügyfeleket – legyenek azok az ügyfelek kedvesek, frusztráltak vagy adott esetben gorombák –, ők egyformán kedvesen intézve az ügyeket az állam jobbik arcát mutatják – fűzte hozzá Navracsics Tibor.