A Kereszténydemokrata Néppárt szerint holdingosítani kell a MÁV-ot feladatfinanszírozással, korrekt közszolgálati szerződéssel – hangsúlyozta Molnár Béla, a KDNP alelnöke, az Országgyűlés Gazdasági és informatikai bizottságának kereszténydemokrata tagja.
A KDNP szakpolitikusa szerint ezen túlmenően ki kell dolgozni a térségi vasutak, a térségi közlekedési vállalatok struktúráját, működőképes rendszerét. Mint mondta: Magyarország számára kitörési pontot jelenthetne, ha élve földrajzi fekvéséből adódó lehetőségeivel Közép-Európai logisztikai központjává válna az áru-, és személyszállításban.
Az elmúlt esztendőkben ezzel ellentétes tendenciát láthattunk – jelentette ki Molnár Béla, állítását adatokkal igazolva elmondta, hogy míg 1980-ban a vasút 280 millió utast szállított Magyarországon, addig ez a szám 2008-ra közel a felére, 146 millióra csökkent. Az árufuvarozás 1980-ban 130 millió tonna volt, ugyanez 2008-ban 40 millió tonnára apadt.
Molnár Béla szerint a kormányzati válságkezelés csak pénzügyi technikákat ismer, ugyanakkor a magyar gazdaság növekedéséhez szükséges működési feltételek megteremtésére kevés figyelmet fordítanak.
A politikus emlékeztetett rá, hogy az állam a MÁV-nak 2009-ben a pályaműködtetésre a közszolgáltatás költségvetéséből egyetlen fillért sem adott, ily módon – szavai szerint – kivont a MÁV működéséből 40 milliárd forintot.
Molnár Béla arra is kitért, hogy miközben az alapvető korszerűsítésre hiányoznak a források, azonközben más állami vállaltokhoz hasonlóan a MÁV-igazgatóságon is százával dolgoznak ott olyan emberek, akiknek nincs valós feladatuk. Kérdésre válaszolva közölte: a MÁV-ban egyszerre van jelen a túlfinanszírozottság és az alulfinanszírozottság is.