Magyar mérnökök állnak készen a munkára

Megfelelő politikai akarat esetén meg lehet oldani a kötöttpályás járművek gyártását Magyarországon – mondta Molnár Béla, a KDNP közlekedési szakosztályának vezetője a Magyar pályára magyar járműveket! című konferencián. A Magyar Munka Magyar Érték Alapítvány azért szervezte a konferenciát, hogy felmérje a gyártói és megrendelői oldalon a lehetőségeket és igényeket.

Molnár Béla hangsúlyozta, hogy jelenleg is kiváló magyar mérnökök állnak rendelkezésre, és a hazai gyártók világszínvonalú, kiváló kötöttpályás járműveket, részegységeket képesek előállítani. Példaként említette, kevesen tudják, hogy Mátranovákon világszínvonalú mozdonyfutóművet állítanak elő. A hazai vasúti járműgyártó cégek szerint nem lenne drágább a magyar termék, mint a külföldi, a haszon pedig itt maradna az országban, és fejlesztené a magyar ipart, munkahelyeket teremtene – hangsúlyozta Molnár Béla.

György István főpolgármester-helyettes a konferencián úgy vélekedett, hogy a főváros közösségi kötöttpályás közlekedése jó felvevőpiaca lenne magyar járműveknek. A főpolgármester-helyettes utalt arra, hogy a kötöttpályás fejlesztésekkel számolnak, és már előkészítették a villamos- és trolibuszbeszerzéseiket uniós forrás igénybe vételével, száz százalékban alacsony padlós járműveket vásárolnának 116 milliárd forint értékben..

Dabóczi Kálmán, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) főosztályvezetője hangsúlyozta, hogy a teljes utazási lánc fejlesztésében kell gondolkodni, és a pálya infrastrukturális fejlesztéseit is végre kell hajtani, különben csak részleges eredményt lehet elérni.

Zaránd György, a MÁV Gépészet Zrt. vezérigazgatója elmondta, hogy a vasúti járműpark elöregedett a kelet-közép-európai térségben, a MÁV gördülőállományának átlagéletkora harminc év felett van, és mindössze 4 százalékot tesz ki az új járművek aránya. Az utóbbi időben beszerzett MÁV-járműveket sem Magyarországon gyártották, minimális volt a magyar hozzáadott munka. Szerinte Magyarországon érdemes lenne a vasúti járműgyártással foglalkozni, mert rendelkezésre áll a szakmai tudás.

Molnár Béla a konferencia zárszavában meggyőződését hangoztatta, hogy lehetséges kötöttpályásjármű-gyártás Magyarországon, mert van rá akarat és vállalkozó kedv. Csak politikai akarat kérdése, hogy ismét megszerveződjön a gyártás, a beszerzési igényt pedig úgy kell megfogalmazni az anyagi lehetőségek függvényében, hogy a magyar vállalkozások is teljesíteni tudják, továbbá a magyar vállalkozások ne legyenek hátrányban a külföldiekkel szemben.

Fogadj örökbeegy keresztet!

Országos akciónk célja az utak mentén, a települések közterületein álló keresztek megmentése, felújítása és állaguk megóvása az utókor számára.

Ha Ön is szeretne részt venni az akcióban, az alábbi gombra kattintva tájékozódhat a Fogadj örökbe egy keresztet! program részleteiről!

Hosszúhetény
Hernádkércs
Bárdudvarnok
Sopron
Sopron
Sopron
Kisirtáspuszta
Magyarszerdahely külterület
Felsőörs
Lőrinci
Újnéppuszta külterület

Kérdése van? Írjon nekünk!

Kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot!
Küldjön üzenetet munkatársainknak az alábbi lehetőségre kattintva!
Készséggel állunk rendelkezésére!