Újabb zavaros ügy a MÁV-nál

– A MÁV-Start több milliárd forint értékű, tíz hálókocsija tisztázatlan körülmények között került holland kézre – mondta hétfői sajtótájékoztatóján Molnár Béla, országgyűlési képviselő, a KDNP alelnöke. A politikus elmondta: a szerződést nem látták, a tárca hallgat és információik szerint Tömpe István üzleti vezérigazgató-helyettes begyűjtötte a papírokat, és egy páncélszekrénybe zárta azokat. El a kezekkel a vonatoktól, tiszta, átlátható vasúti közlekedésre van szükség! – szögezte le Molnár Béla.

– A MÁV-Start több milliárd forint értékű, tíz hálókocsija tisztázatlan körülmények között került holland kézre – mondta hétfői sajtótájékoztatóján Molnár Béla, országgyűlési képviselő, a KDNP alelnöke. Tájékoztatása szerint a tíz kocsi ismeretlen indokok és szerződés alapján került egy holland céghez, az erről szóló német nyelvű szerződést pedig még a jogászi szakvélemény előtt Jenei Dénes írta alá a MÁV-Start képviseletében, aki egyébként nem is tud németül. Furcsálljuk, hogy miképpen történhetett mindez meg – tette hozzá. Molnár Béla közölte: a hollandok arra hivatkozva, hogy a kocsik nem működnek, nem fizettek, pedig ezek a szerelvények nem voltak lepusztulva, jók és használhatóak voltak.

Mint mondta: a holland cég mára felszámolás alá került, és a biztos lefoglalta a MÁV-hálókocsikat is, melyek összértéke eléri a 2-3 milliárd forintot, így a hálókocsikat végleg elveszítheti a vasúttársaság. Ezek a kocsik a nyári menetrendben Marosvásárhely-Brassó, valamint a Thessaloniki és Split vonalakon közlekedtek, így kérdéses, hogy most itt milyen hálókocsikat állítanak be.

A holland biztos kölcsönadná a kocsikat a MÁV-Startnak, azzal a feltétellel, hogy kérésre azonnal vissza kell őket vinni Hollandiába. Magyarán saját kocsiaikért kellene bérleti díjat fizetni a MÁV-nak. Ha már költségcsökkentésre van szükség a MÁV-nál is, a politikus szerint járatritkítások helyett az ilyen ügyekből adódó veszteségeket kellene inkább elkerülni.

A politikus elmondta: a szerződést nem látták, a tárca hallgat és információik szerint Tömpe István üzleti vezérigazgató-helyettes begyűjtötte a papírokat, és egy páncélszekrénybe zárta azokat. Felmerül a kérdés, hogy egy értékesítési vezető hogyan írhat alá egy ilyen szerződést úgy, hogy a jogászok véleményét meg sem várja, tartalmát pedig nem ismeri. Hogyan lehet ilyen struktúrát létrehozni, miért nem működik az ellenőrzés, miközben a MÁV egy olyan centralizált csoport képét mutatja, ahol még egy radírt sem lehet beszerezni a vezérigazgató egyetértése nélkül? – tette fel a kérdést Molnár Béla.

El a kezekkel a vonatoktól, tiszta, átlátható vasúti közlekedésre van szükség! – szögezte le Molnár Béla.

+

A hálókocsikat 1985-ben építették, a vasúti forgalomban középkorú járműnek számítanak. Könyv szerinti értékük 23 millió forint darabonként, de használati értékük jóval magasabb, jelenleg egy ilyen kocsi beszerzése 250-350 millió forintba kerül.

Fogadj örökbeegy keresztet!

Országos akciónk célja az utak mentén, a települések közterületein álló keresztek megmentése, felújítása és állaguk megóvása az utókor számára.

Ha Ön is szeretne részt venni az akcióban, az alábbi gombra kattintva tájékozódhat a Fogadj örökbe egy keresztet! program részleteiről!

Hosszúhetény
Hernádkércs
Bárdudvarnok
Sopron
Sopron
Sopron
Kisirtáspuszta
Magyarszerdahely külterület
Felsőörs
Lőrinci
Újnéppuszta külterület

Kérdése van? Írjon nekünk!

Kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot!
Küldjön üzenetet munkatársainknak az alábbi lehetőségre kattintva!
Készséggel állunk rendelkezésére!