Az elmúlt hét esztendőben a minisztériumok összesen 21,3 milliárd forintot költöttek kommunikációs kiadásokra - derül ki a tárcák által a múlt héten közzétett adatokból. A 2002-2008 között elköltött 21,3 milliárd forintból minden másodikat, azaz 10,7 milliárdot a Miniszterelnöki Hivatal juttatott a reklámügynökségekhez és szolgáltatókhoz.
Fideszes képviselők írásbeli kérdést nyújtottak be a kormányhoz, amelyben számon kérték a 2002-2008 közötti időszakban kommunikációs és reklámcélokra fordított kiadásokat. A minisztériumok többsége egyenként tette közzé a múlt héten ez irányú kiadásait, csupán az oktatási és a környezetvédelmi tárca nem válaszolt még a kérdésekre. Az éves idősorokból kitetszik, hogy 2003 után a kiadások folyamatosan növekedtek, csak 2003-ban volt minimális visszaesés, hiszen 2002 választási év volt.
Ami szembetűnő, hogy a 2006-os választások után nem állt meg a kommunikációs kiadások növekedése. Például 2007-ben a kormány a kiadásoknál még rátett egy lapáttal, különösen a honvédelmi, de legfőképp az egészségügyi tárca növelte költségeit. Az utóbbi az akkor indult - mostanra okafogyottá vált – egészségügyi reform kommunikációjával magyarázható.
A lendület 2008 első felében is megmaradt, 1,7 milliárd forintot költöttek a kormányzati szervek.
Az idei első félévi adatokat szemlélve a Miniszterelnöki Hivatal jelentős kommunikációs aktivitást fejtett ki, hiszen az első félévben elköltött 1,7 milliárd forint megközelíti a tárca tavalyi éves költését. De jelentősebb reklámkiadásokkal büszkélkedhet a gazdasági tárca is, a két jogutód minisztérium ugyanis 456 millió forintot költött az első félévben – írja mai számában a Napi Gazdaság.