Forrás: MTI
A Századvég Alapítvány által készített közvélemény-kutatások szerint a véleményt formáló lakosok 66 százaléka egyetért a reklámadó bevezetésével, és az elmúlt egy hónapban nőtt az új adónem bevezetése mellett állók tábora – derül ki az alapítvány közleményéből.
A Századvég Alapítvány júniusban három hullámban végzett gyors közvélemény-kutatásokat a felnőtt magyar lakosság körében a reklámadó bevezetésével kapcsolatban – írták.
Az eredmények tanúsága szerint az elmúlt egy hónapban egyértelműen nőtt azok aránya, akik hallottak arról, hogy a kormány a reklámadó bevezetését tervezte, az Országgyűlés pedig megszavazta az új adónemről szóló javaslatot. A legfrissebb kutatás szerint a lakosság 95 százaléka ismeri a reklámadó ügyét – összegezték a kutatások eredményét.
A közleményhez csatolt részletes eredményekből kitűnik, hogy az első júniusi felmérésben a válaszadók 88 százaléka, a másodikban a 92 százaléka, a harmadikban pedig 95 százaléka mondta azt, hogy hallott a reklámadó bevezetésének tervéről, illetve arról, hogy az Országgyűlés megszavazta a törvényt.
A Századvég közleménye szerint a kutatásokból kiderült az is, hogy a többségi támogatottság stabil, azaz mindhárom kutatás alapján elmondható, hogy a véleményt formáló lakosok többsége egyetért a reklámadó bevezetésével.