Forrás: MTI
Szakmai konszenzus látszik kialakulni abban, hogy meg kell erősíteni az iskolák alsó tagozatait és az alapkompetenciák minden szintjét, ezt segítheti elő a kilencedik évfolyamos iskolaszerkezetre való áttérés a köznevelésben – mondta Czunyiné Bertalan Judit szerdai budapesti háttérbeszélgetésen.
A köznevelési államtitkár felidézte, a februári Fidesz-KDNP pártszövetség frakcióülésén született az a döntés, hogy vizsgálják meg, milyen jó választ lehet adni – akár a kilenc évfolyamos képzés bevezetésével – a végzettség nélküli iskolaelhagyásra. Az elmúlt hónapokban többek között a Magyar Tudományos Akadémia, a Nemzeti Pedagógus Kar és a szakszervezetek bevonásával tekintették át a lehetséges megoldásokat, és abban egységes vélemény rajzolódott ki, hogy meg kell erősíteni az alsó tagozatban az alapkompetenciákat – írás, olvasás, szövegértés, matematikai gondolkodás – minden szintjét.
Az az elvárás is megfogalmazódott, hogy az első négy évben a tartalmak átgondolására van szükség – mondta a köznevelési államtitkár. Kifejtette: alapvetően nem arról szól a kilencedik évfolyam esetleges bevezetése, hogy több időt töltsön el a diák az iskolában. Az szeretnék elérni, hogy a rendelkezésre álló idő és a tartalom átszervezésével hatékonyabb képzés valósuljon meg.