Forrás: MTI
Ötéves csúcsot ért el a magyarországi fogyasztók bizalmi indexe, a harmadik negyedévben 6 ponttal 61 pontra nőtt az előző negyedévhez képest, ami az egyik legnagyobb mértékű növekedés a világszerte felmért 61 ország között – közölte a Nielsen kedden az MTI-vel. Kiemelik, hogy az index három összetevője közül a magyar válaszadók vásárlási kedve nőtt leginkább: 17-ről 21 százalékra. A saját személyes pénzügyi kilátásairól a következő 12 hónapra vonatkozóan a válaszadók 24 százaléka adott pozitív előrejelzést, a második negyedévi 22 százalék után. Egy százalékponttal 14 százalékra javult az index harmadik alkotó elemének mutatója, azaz Magyarországon a munkahelyi kilátásokat a következő tizenkét hónapban a megkérdezettek 14 százaléka látja jónak.
A világon az index legnagyobb növekedést elért tizenhárom országa közül 11 európai. Közéjük tartozik plusz hat ponttal Magyarország is. Más földrészt csak az éllovas Egyesült Államok képvisel plusz 18, valamint Egyiptom plusz 5 ponttal.