A honvédség elkötelezett a magyar családok biztonságában

A magyar honvédség elkötelezett a magyar családok biztonságában, a látható és láthatatlan veszélyek ellen is meg fogják védeni őket – hangoztatta a honvédelmi miniszter pénteken, Székesfehérváron, amikor átadta  a HM Currus Zrt. és az Ikarus Járműtechnika Kft. kooperációjában a Magyar Honvédség számára készült Currus Aries-Volvo típusú buszokat.


Simicskó István honvédelmi miniszter (j4), Vargha Tamás, a minisztérium parlamenti államtitkára (j3) és Széles Gábor, az Ikarus Járműtechnika Kft. elnök-vezérigazgatója (j2) a honvédség új, az Ikarus és a HM Currus Zrt. kooperációjában készült, hazai fejlesztésű és gyártású autóbuszainak ünnepélyes átadásán Székesfehérváron 2018. március 25-én. MTI Fotó: Máthé Zoltán

Simicskó István hangsúlyozta, hogy a magyar honvédek akár életüket is feláldozzák Magyarország biztonságáért. Óriási munkát végeztek az elmúlt 2-3 évben a déli határokon, de a nemzetközi missziókban is mintegy ezer magyar katona vesz részt – tette hozzá.

Úgy fogalmazott, hogy „a katonáktól az emberek biztonságot kapnak, ezért adni is kell nekik, mert megérdemlik, megszolgálták”. Ezt a célt szolgálja a haderő-fejlesztési program: az illetményük emelése és a felszerelések modernizálása után az eszközpark cseréje kezdődött el, többek között az új buszok beszerzésével – mondta.

Simicskó István a Zrínyi 2026 honvédelmi és haderő-fejlesztési program egyik fontos állomásának nevezte „a világ valaha volt egyik legismertebb terméke”, az Ikarus-buszok beszerzését. Jelezte, hogy most, első körben tizenöt darab, kiváló minőségű járművet vesznek át.

A honvédség új, az Ikarus és a HM Currus Zrt. kooperációjában készült, hazai fejlesztésű és gyártású autóbuszának hordágyakkal fölszerelt változata a buszok átadásán Székesfehérváron 2018. március 25-én. MTI Fotó: Máthé Zoltán

Vargha Tamás honvédelmi államtitkár szerint nagy nap a pénteki az Ikarus életében, hiszen újra buszok készülnek Fehérváron. Emléketetett arra, hogy a gyár 35-40 éve a világ negyedik legnagyobb buszgyártója volt, és akkoriban a világ csuklós autóbuszainak kétharmadát gyártotta.

Megemlítette, hogy van érdeklődés a buszok iránt, így remélhetőleg a polgári változatok a jövőben a magyar és a nemzetközi utakon is láthatók lesznek.

Cser-Palkovics András (Fidesz) polgármester arról beszélt, hogy az „ezeréves városban évszázados szelete van az ipartörténetnek”, s annak három meghatározó szereplője a Köfém, az Ikarus és a Videoton. Örömének adott hangot amiatt, hogy végre az Ikarus is „életjeleket mutat”, miközben a Köfém jól prosperál, a Videoton pedig jelenleg a legnagyobb magyar magántulajdonú ipari vállalat.

Széles Gábor az Ikarus Járműtechnika Kft. elnöke hangsúlyozta, hogy a cégcsoport olyan NATO-kompatibilis autóbuszokat gyárt, amilyenekkel jelen pillanatban egyetlen más hadsereg sem rendelkezik.

Megemlítette, hogy a többfunkciós járművek, néhány óra alatt más üzemmódra állíthatók: a hagyományos csapatszállítás mellett kórházi üzemmódban 15 hordágyat képesek szállítani, de parancsnoki törzsmunkahely és rabszállítás is megoldható velük.

A cégvezető közölte, hogy hamarosan elkezdik a Magyar Honvédség számára a következő 25 busz legyártását, majd jövőre még hatvanat, így összesen százat szállítanak le a hadseregnek.

A sajtóanyag szerint a Magyar Honvédség speciális igényeinek minden tekintetben megfelelő autóbusz autópályán óránként 100 kilométeres sebességgel is képes haladni, és alaphelyzetben 40 személyes.

A honvédség határvédelmi és missziós feladatok személyszállításaira használja majd a buszokat.