Nacsa Lőrinc, a KDNP vezérszónoka a baloldali kormányok PPP-konstrukcióinak gyakorlatára emlékeztette Varga Zoltánt (DK) kedden az Országgyűlésben az egyes közlekedési tárgyú törvények módosításának általános vitáján.
Ha valami gazemberség, akkor ez az volt - tette hozzá a PPP-konstrukciókra utalva.
Megjegyezte: egy gazdasági szaklap számítása szerint az állam 2853 milliárd forintot takarított volna meg, ha az M5-ös autópályát hitelből és nem PPP-konstrukcióban építik meg. Még a mostani költségvetésben is van olyan sor, amely a PPP-konstrukció okozta károk kifizetését szolgálja – tette hozzá.
Elképesztő ez az összeg, és ezt önök okozták – fordult az ellenzéki képviselőhöz.
Kitért arra is, hogy a kormány kezdetektől nagy hangsúlyt fektet a vasúti fejlesztésekre, az a cél, hogy 21. századi, korszerű, kényelmes vasúti közlekedés legyen Magyarországon.
Felidézte, hogy a baloldali kormányok idején számos vasútvonalat bezártak, elbocsátások voltak, súlyos megszorítások sújtották a vasutat.
Felhívta a figyelmet, hogy május 1-től bevezették az ország- és vármegyebérleteket, amelyeket május 15-ig már 300 ezren vásároltak meg. Ez egy sikersztori – értékelt a kormánypárti politikus, aki hangsúlyozta: nagyon sok magyar ember közösségi közlekedése vált ezáltal olcsóbbá az elmúlt hetekben.
Nacsa Lőrinc a KDNP-frakció nevében támogatásukról biztosította a javaslatot, amelynek uniós jogharmonizációs pontjait külön is kiemelte.