A 68-as számú főút Nagyatádot elkerülő szakaszát pénteken hivatalosan is átadták a forgalomnak. Szászfalvi László a térség országgyűlési képviselője az átadáson arról beszélt, hogy Nagyatád számára az új elkerülő út nemcsak biztonságosabb közlekedési feltételeket teremt, hanem ezáltal mentesíti a települést a levegő- és a zajterheléstől is. Kiemelte, hogy egy hátrányos helyzetű térségben az infrastruktúra-fejlesztés a felemelkedést és a zártságból való kitörést szolgálja.
A 4,1 kilométer hosszú, kétszer egy sávos utat 90 kilométeres sebességre tervezték – ismertette a műszaki adatokat az igazgató, kiegészítve azzal, hogy napi 6100 járműegység kerüli el így a várost. A beruházás 2,3 milliárd forintba került, amelynek 85 százaléka uniós forrás volt, a maradék 15 százalék származott a magyar költségvetésből. A kivitelezést a Közgép és Strabag konzorciuma végezte – tette hozzá Loppert Dániel. A 68-as számú úton az utóbbi időben ez volt a második nagyobb beruházás, a Marcalit elkerülő szakaszt múlt év végén adták át.
Kiss Antal, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közvetlen közösségi forrásokkal kapcsolatos koordinációs feladatok ellátásáért felelős miniszteri biztosa pedig arról beszélt az MTI-nek, hogy az elkerülő utakkal mind az M7 autópálya felől, mind pedig déli irányból felgyorsult a 68-as út forgalma. Ez is hozzájárul ahhoz, hogy Nagyatád munkahelyteremtő beruházásokat vonzzon.
A NIF tájékoztatása szerint Szászfalvi László a térség országgyűlési képviselője az átadáson arról beszélt, hogy Nagyatád számára az új elkerülő út nemcsak biztonságosabb közlekedési feltételeket teremt, hanem ezáltal mentesíti a települést a levegő- és a zajterheléstől is. Kiemelte, hogy egy hátrányos helyzetű térségben az infrastruktúra-fejlesztés a felemelkedést és a zártságból való kitörést szolgálja.