Győr-Moson-Sopron megyét Firtl Mátyás, a megyei közgyűlés alelnöke képviselte a tanácskozáson, amelyen Svédország, Lengyelország, Csehország, Szlovákia, Horvátország és Magyarország egyetértett a maga részéről az észak-déli irányú közlekedési folyosók létrehozásának szükségességében.
A Svédországtól Horvátországig vezető folyosó jobb elérhetőség közvetlen előnyöket biztosítana, és hosszútávon nagyobb gazdasági fejlődést generálna az érintett régiókban. Figyelembe véve, hogy a legutóbbi időkig a térségben, elsősorban a Kelet-nyugati közlekedés fejlesztésére irányult a figyelem, viszont a gazdaság harmonikus fejődését csak a hálózatos rendszerek képesek biztosítani, kiemelten fontosnak tartjuk a máig hiányzó Észak-déli kapcsolatok kiépítését – nyilatkozta a Nyugat-Dunántúli Régió érdekeit képviselő Firtl Mátyás, régiópolitikus. Ez lehetővé tenné a régióban és a megyében azoknak az utaknak a fejlesztését, megépítését, amelyekre szükség van.
Firtl Mátyás kijelentette: döntésüknek megfelelően közösen kérik a Közép-Európai Közlekedési Folyosó által érintett országok közlekedési minisztereit, hogy közlekedési politikájukban a Közép-Európai Közlekedési Folyosó (CETC) kiemelt helyen szerepeljen, továbbá egységesen kérjék a TEN-T folyosók 2010-es felülvizsgálata alkalmával, hogy az említett folyosó kerüljön be az európai hálózatba, mint hivatalos észak-déli hálózati elem.
A kereszténydemokrata politikus szerint a Közép-Európai Közlekedési Folyosó létrehozásának szükségességét támogató országok és régiók szerint az együttműködés szintjét növelni kell azzal a szándékkal, hogy megvalósuljon egy erősebb és jobban koordinált politika az észak-déli közlekedési, fejlődési tengely javára.
Firtl Mátyás hozzátette: a közvetett célok között szerepel: az észak-dél irányú, multi-modális elérhetőség javítása Közép-Európában, a környezetbarát közlekedési ágak fejlesztése az érintett régiókban, a CETC térség prosperálásának megteremtése a kiegyensúlyozott gazdasági fejlődés által, továbbá a CETC térség vonzóbbá és elérhetővé tétele a lakosság, a turisták és az ott dolgozók számára, és a decentralizált régiók, mint a határokon átnyúló együttműködések motiváló tényezővé tétele.